• Anonym (Orolig)

Tappat bort min utbetalningslapp

Hejsan!

Min utbetalningslapp från CSN på ett par tusen kr är spårlöst borta!
    Någon som vet om man kan få en ny hemskickad?
    Pengarna går ju endast att få ut med min legitimation, och jag tror bestämt att jag råkat slänga lappen.

• Svar på tråden Tappat bort min utbetalningslapp
  • Anonym (Orolig)

1. Du får ett utbetalningskort från Swedbank

Du får ett utbetalningskort med posten.
    Utbetalningskortet tar du med till Swedbank
    och då får du pengarna.

2. Du får pengarna på ditt bankkonto

Om du vill ha pengarna till ditt bankkonto,
    kan du gå in på Swedbank.
    De hjälper dig då att anmäla vilket bankkonto
    som CSN ska betala ut pengarna till.

Jag måste alltså Gå till Banken?

• MajaVira

Du kunde ha gått till Swedbank tidigare för att anmäla ditt konto, är inte nödvändigt att vänta tills du fått utbetalningskortet

Du måste kontakta CSN för att få ett nytt utbetalningskort, eventuellt kommer det att dröja ca 3 månader innan de gör det (tills giltighetstiden för ditt borttappade utbetalningskort gått ut).

• Anonym (Orolig)
    MajaVira skrev 2012-04-09 16:21:12 följande:
    Du kunde ha gått till Swedbank tidigare för att anmäla ditt konto, är inte nödvändigt att vänta tills du fått utbetalningskortet

Du måste kontakta CSN för att få ett nytt utbetalningskort, eventuellt kommer det att dröja ca 3 månader innan de gör det (tills giltighetstiden för ditt borttappade utbetalningskort gått ut).
    Ja om jag hade vetat om detta med anmälan till bank så hade jag kunnat göra det ja

Iom att jag redan haft CSN tidigare trodde jag att det låg kvar, men icke. Därav att jag ringde dom första gången.

Giltigheten gick ut i början av maj på detta utbetkort.
  • sportpappa
    Anonym (Orolig) skrev 2012-04-09 16:12:33 följande:

1. Du får ett utbetalningskort från Swedbank

Du får ett utbetalningskort med posten.
    Utbetalningskortet tar du med till Swedbank
    och då får du pengarna.

2. Du får pengarna på ditt bankkonto

Om du vill ha pengarna till ditt bankkonto,
    kan du gå in på Swedbank.
    De hjälper dig då att anmäla vilket bankkonto
    som CSN ska betala ut pengarna till.

Jag måste alltså Gå till Banken?

Testade du min länk?
    www.familjeliv.se/Forum-4-188/m64342202.html?http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/betalningar/anmal-konto-till-swedbanks-kontoregister/index.htm
    Det är bara att logga in med e-legitimation och anmäla ett konto.
  • Marilyn

Kontakta din bank för makulering av utbetalningsavin. CSN får reda på detta och skickar en fråga om du vill ha pengarna, alt kontaktar du CSN när makuleringen gått igenom. CSN kan inte makulera utbet avier.

• Anonym (Orolig)
    sportpappa skrev 2012-04-09 19:09:43 följande:
    Självklart blev det fel igen för jag klantade mig:
     www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/b...
    Den missade jag konstigt nog, tack :)
    Marilyn skrev 2012-04-09 19:13:18 följande:
    Kontakta din bank för makulering av utbetalningsavin. CSN får reda på detta och skickar en fråga om du vill ha pengarna, alt kontaktar du CSN när makuleringen gått igenom. CSN kan inte makulera utbet avier.
    Okej, jag får ringa swedbank då iom att CSN betalar ut genom dom? Min bank är Nordea men det var en Swedbank utbet.
  • annelius

En vän till mig blev av med en utbetalningsavi för några år sedan (inte CSN men ett annat ställe) och de betalade inte ut något till henne förrän tiden för avin gått ut. 

• Anonym (Orolig)
    annelius skrev 2012-04-09 19:19:15 följande:
    En vän till mig blev av med en utbetalningsavi för några år sedan (inte CSN men ett annat ställe) och de betalade inte ut något till henne förrän tiden för avin gått ut. 
    Ja okej, får se va de säger imorgon när jag ringer. Får se det som ett sparande i värsta fall
  • Anonym (Orolig)

Nu har jag ringt både CSN och Swedbank. CSN hänvisade att jag skulle ringa Swedbank och de i sin tur sa att jag inte ens behövde utbetkortet utan räckte med legitimation Glad

Kan andas ut ^^

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2012-04-10 08:26:31 följande:
    Nu har jag ringt både CSN och Swedbank. CSN hänvisade att jag skulle ringa Swedbank och de i sin tur sa att jag inte ens behövde utbetkortet utan räckte med legitimation Glad

Kan andas ut ^^
    Så man kan få ut pengar utan utbetalningsavi?? Skrämmande! 
  • Anonym (Orolig)

Med leg såklart. De ser i sitt system att jag har en utbet..

Anonym skrev 2012-04-10 09:35:46 följande:
    Så man kan få ut pengar utan utbetalningsavi?? Skrämmande! 

Svar på tråden Tappat bort min utbetalningslapp