Curlade barn eller ej?
Nä,de är inte curlade. De är barn.
Nä,de är inte curlade. De är barn.
Rent spontant skulle jag gissa att din kille har dåligt samvete och försöker "kompensera" för barnen att han och deras mamma inte längre lever ihop....
Jag gissar också att de uppför sig helt anorlunda hemma hos mamman, det är rätt få föräldrar som skulle kräva att barnen går och lägger sig mitt i ett program (de flesta skulle nog antingen låta barnet titta klart eller inte börja titta alls) så hon är nog rätt bestämd av sig.
Har ni bara barnen varannan helg så kan ni hålla diskussionerna om relationen till tiden de inte är hos er. 22 Är normal sovtid för en 12 åring.
Håller med ts. Min TREåring får vackert vänta medan jag pratar klart i telefon, t ex.
22 är sent för en 9 åring tycker jag. Vid 21.15-21.30 allra senast lägger sig min 9åring en helg.
Halv 9 en vardag med skola om han går upp halv 8.
Du måste nog vara öppen för att se även dina brister.... du låter faktiskt som att ALLT du sa är rimligt.
Att sitta och reda ut din och sambons problem i närheten av ungarna...är väl inte så vuxet. Dom känner av vibbarna och blir oroliga. Min grabb brukar bli som en plåsterlapp och springa och kramas ideligen om det bleir "oroligt" här hemma. Typ sist jag var knäckt över svärmors påhopp.
Det låter också som att du tror att du kan styra och ställa med tre stycken utifrån dina värderingar och normer.
Tror du det funkar? Farsan har sitt sätt med barnen och vill inte han ändra det självmant när du påtalar det...räkna med att du bara slår huvet i väggen gång på gång.
Det låter som du var hårt hållen som barn och att det minsann var rimligt. Om jag var du skulle jag bryta med gubben, lära känna mig själv och sen ge mig ut och träffa en gubbe som vill liknande som du.
Believe me, du kan INTE NÅGONSIN förändra en annan vuxen människa, om den inte själv är med på tåget.
I relationer kan man varken bli varnad eller tvingas sluta.....lika bra att dra om det inte passar. Så får han leva på sitt vis med sina barn. Och lära sig en läxa av det kanse? Eller inte....alla är inte öppna för förändring.
Är du själv det? Syna dig själv krasst? Själv tycker jag du har en del vettiga synpunkter, men också en del orimliga. Kanske måste man ha egna barn för att fullt ut förstå bindningen och känslorna man har för sitt barn.
Jag har fem barn (rätt stora nu) och jag hade ALDRIG orkat med att ha det som du beskriver. TV-spels-TV:n _bredvid_ den vanliga TV:n? För att "barnen vill det"? ALDRIG! Och att genast avbryta allt annat om barnen vill något, nä, det finns inte på kartan. Visst, det blir många kompromisser. T ex när våra barn var mindre hade jag ett TV-program i veckan jag ville se och det var inte förhandlingsbart. Jag hade rätten till TV:n den timmen varje vecka och barnen fick inte störa mig då (om det inte var otroligt viktigt såklart). Men övrig tid, hela veckan, så hade faktiskt barnen första tjing på TV:n, enklast så. Jag satte mina barn i första rummet säkert 90% av tiden men det verkar vara lite mer än så hemma hos er...
Jag tycker inte att du har med det att göra. Ni bor inte ihop.
Tycker pappan att du är för hård så är du för hård, det är hans barn - han bestämmer.
Hade jag varit honom hade jag verkligen inte ens övervägt att flytta ihop med dig.
Härligt med en pappa som står upp för sig och sina barn!
TS, jag håller med om att det är bra att du får gå igenom det här nu isf att ni ska FÖRSÖKA få ert familjeliv att fungera trots att din pojkvän på många sätt har svårt att agera FÖRÄLDER till sina barn.
Föräldraskapet består av många delar, och minst lika viktigt som att visa kärlek genom att ge av sig själv när det gäller uppmärksamhet och att vara snäll, är det att man lär sina barn att bli respektfulla, ödmjuka och självständiga individer som klarar av livets motgångar utan att helt tappa fotfästet. Så långt verkar inte din numera ex-pojkvän tänka.
Att han står upp för sina barn kan väl diskuteras. Han står väl mer upp för sin slappa attityd, bekvämlighet och feghet, och inte så mycket för sina barns välgång. Men det är ju hans val. Ärligt talat, det verkar ju som att han faktiskt gjort dig en TJÄNST här. Nämligen att slippa låta varnnan vecka stjäla så otroligt mkt energi från dig. energi som du istället kan lägga på något mer konstruktivt och givande, tillsammans med en man som respekterar dig och står upp för DIG och tar hänsyn till dina känslor och åsikter. För i vilken relation fungerar det att man hela tiden kör sitt eget race?
Lycka till i framtiden TS! Hoppas att du snart hittar kärleken igen, förhoppningsvis med en man utan barn (mycket mindre kompliceart) men annars med en man som klarar av att både vara förälder och samtidigt släppa in dig i hans och barnens liv. Kram!
Hm... Det låter som mina barn... Intressant när någon lägger fram det på det sättet som du gör...
Helt rätt att avsluta.
Min man hade inte heller blivit långvarig här om han lagt sig i hur jag tog hand om mina barn, det klarade jag långt innan jag träffade honom.
Tröttnade på ditt långa inlägg o läste inte klart....