• Themis

Curlade barn eller ej?

Min spontana kommentar: HJÄLP!

Jag tycker vi curlar vår son ibland men vi är inte i närheten av detta, det kan jag lova.

Full frontal nerdity.
  • Themis

...jag blir galen rätt fort på föräldrar som säger till sina barn 5-6 gånger och inget händer, varken från barnens eller deras sida.

En varning ska räcka, sen åker sladden ur spelet eller fälls det ihop.

Eller påminner man väldigt tydligt om att om inte du vill gå och lägga dig nu, så kanske inte jag vill köra dig till kompisen/fotbollen/musiken/whatever i morgon heller. Då kan jag sitta i soffan och dricka kaffe istället.

Samarbetar du så samarbetar jag, man får ge och ta här i livet.

(tycker då jag i alla fall)

Full frontal nerdity.
  • Themis
    soffliggaren skrev 2012-04-09 12:28:19 följande:
    Sådär ja. Nu har jag läst igenom tråden.

Mitt råd till dig ts blir. Flytta inte in ! Du kommer behöva space vv Glad

Jag vet inte hur många runder jag körde med bilen för jag ville inte hem. Ångesten över när barnen skulle komma. Min man som helt plötsligt på måndagen blev betjänt. Varför svara nej när det är lättast med ett ja.Barnen var då 9 och 11 år. Alla gånger jag körde förbi mitt gamla hem där jag bodde själv. Barnen skulle vara i säng en viss tid,som jag längtade. Alla program innebar Hanna Montana. Suck..

Men som din man så höll min också dom nya reglerna men det höll bara några dagar. Han orkade inte själv med dom. Regler som han och exet + barnen kommit överens om. Jag var med på familjemötet. Exet är lite hårdare men det är mannen som fallerar. 

Hela vår relation blev så avtändande. Vi har pratat om vad som hände den perioden men det är fortfarande lite infekterat. Det är två år sedan.

En sak till ju mer du säger till desto mer beskyddar han barnen och i slutändan så blir du lidande,er relation. Vad du än säger så kommer taggarna och han beskyddar. Bra eller dåligt spelar ingen roll. Du går på hans papparoll och uppfostran.  

Så på det hela taget. Behåll ditt hem. Kom och gå som du vill. Bli du irriterad så åk.   

Bra råd till TS tycker jag. Om man redan är irriterad så hade jag inte heller flyttat in i den cirkusen. Barn är inte små för evigt och snart nog kommer de att vara mer borta hos kompisar än hemma, då kanske du vill haka på.
    Full frontal nerdity.
Svar på tråden Curlade barn eller ej?