• Fidelis ad urnam

Äter du skalet på kiwin?

Är nyfiken på hur vanligt det är att äta skalet på kiwin, alltså på samma sätt som man äter exempelvis ett äpple.
    Jag gör det inte, jag delar på kiwin och ätet innanmätet med sked för att sedan slänga skalet. 

Hur gör du? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du skalet på kiwin?
  • Michanna

Jag äter inte skalet på kiwin men min man gör samt ena sonen. ( men thomas /yngsta sonen  är konstig tycket jag då han älskar att äta citron som andra äter apelsin. han skalar och äter citronen i klyftor. )

• Tess1990
    Rocket Mania skrev 2012-04-07 21:12:19 följande:
    Ni som är allergiska, kan ni äta gul kiwi?

Mina killar är rätt allergiska mot grön kiwi men gul fungerar fint!

Jag äter inte skalet, blä! 
    Nej, har faktiskt aldrig testat!

kanske ska göra det :)  
  • Faile

Är det inte som att få hår i munnen?  

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Nape
    Tess1990 skrev 2012-04-07 20:58:17 följande:
    Allergisk satan! 

men om jag har vantar och tar kiwin med, och sen delar i pytte bitar som jag äter med en pytte liten sked som absolut inte får röra läpparna så går det!

haha alltid varit citrusallergiker men har vant mig vid apelsin och clementin (och dom andra liknande sakerna!)     
    men Färsk ananas och Kiwi är ett helvete fortfarande! (kan dock äta ananas som stekts i socker eller legat i sockerlag)

men lite kul är det när man smeker läpparna med frukten och dom blir superstora och röda! :p     
    Exakt samma med mig, citrus,kiwi och ananas. Läpparna svullnar och svider, men så får jag blåsor i hela munnen. Och ananas som är så gott!
  • Anova

Nej, jag äter inte med skal på.. Brukar skala kiwin helt och sedan äta den i bitar (fast mest gör jag smoothie på kiwi, kiwi och jordgubb är min favo). 

Har en vän som äter med skal. Första gången jag såg det blev jag helt förstummad, jag visste inte att folk åt kiwiskal.. Men tydligen är det folk som gör det.   

• Minne00

Åh, har testat en gång men det där håriga skalet fick mig att tänka på håriga tusenmaskar så aldrig mer!

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • Havsjungfrun

Aldrig hört att man kan, låter inte så trevligt. Är dock allergisk mot kiwi så jag äter den i nte alls nu för tiden.

Rocket Mania skrev 2012-04-07 21:12:19 följande:
    Ni som är allergiska, kan ni äta gul kiwi?

Mina killar är rätt allergiska mot grön kiwi men gul fungerar
    Nej, något bättre men inte ok.
  • Onne

Nej. Jag är förvånad att det finns vissa som klarar av att äta skalet. Jag antog att alla var känsliga.

Svar på tråden Äter du skalet på kiwin?