• Leiah

Har du varit på Cypern? Hjälp oss =)

I sommar ska vi resa till Cypern med våran 3-åring. Har aldrig varit där tidigare och skulle mer än gärna höra era åsikter om vart det är bäst att åka =)

Agia Napa, Larnaka, Limassol eller Fig Tree Bay? Vi ska åka med Fritidsresor och jag vet att Agia Napa är ett festställe men de har tydligen fina familjehotell där också. Men i övrigt? Vad rekommenderar ni??

Vi vill gärna ha stor pool och ganska lugnt och skönt på kvällarna då våran son somnar kl 19. 

Snälla, ge mig tips!!  

• Svar på tråden Har du varit på Cypern? Hjälp oss =)
  • Jeda

Vi var på Cypern och Fig Tree Bay när min äldsta var tre Glad Underbart ställe för småtrollen, härliga stränder och barnvänliga restauranger. Vi tog även en dagsresa upp till Trodosbergen och forellodlingen.
    Aya napa är som du säger ett partyställe.

Livet är en dans på rosor, men även den vackrast rosen har törnen
  • Maliin1990

Jag har varit i Fig Tree bay med mina kusiner, men de va 6 och 8 år när vi va där. Men va ett väldigt fint hotell med bra pooler och nära till havet. Så skulle nog rekommendera fig tree bay. Nära till staden också, fast inte så mycket festande vad jag märkte av i alla fall.

• Leiah

Tack =) Ja, när jag suttit och tittat på Fritidsresors hemsida fick jag också för mig att Fig Tree Bay verkade väldigt bra. Men är alltid bäst att höra med folk som varit där!

Nån mer som vill dela med sig? =) 

• Vickan I

Vi bodde i Agia napa på Callisto och det var toppen. Stort bra familjehotell med fint poolområde. Lika nära till poolen som stranden. Promenadavstånd till stan med alla affärer och restauranger. Vi var där tidigt på säsongen och inget party då plus att hotellet inte ligger i partyområdet ändå.

• Leiah
    Vickan I skrev 2012-04-07 19:41:23 följande:
    Vi bodde i Agia napa på Callisto och det var toppen. Stort bra familjehotell med fint poolområde. Lika nära till poolen som stranden. Promenadavstånd till stan med alla affärer och restauranger. Vi var där tidigt på säsongen och inget party då plus att hotellet inte ligger i partyområdet ändå.

Tack för tipset =) Ja, det var det jag hade för mig också... att det finns en del hotell som ligger utanför partyområdena. Vi vill ju helst ha det lugnt och skönt på kvällarna!

Ja, då är det bara att kika vidare och bestämma sig för vart det blir =)  
  • Leiah

Förresten... vad betalade ni ungefär för resan? Bokade ni långt i förväg?

• Mellanmjölkens land

Jag var på Limanaki tillsammans med en kompis för 3 år sen. Visserligen hade vi inga barn men jag tänkte på att jag skulle kunna tänka mig att åka dit med barn eftersom delar av poolen var undet tak. Rätt lugnt var det i alla fall

• Tuffen

Vi var i Fig Tree Bay på Althea Beach (Fritidsresor) förra sommaren och det var helt suveränt!!! Barnen älskade det! Barnvänligt till tuen och något vi absolut, absolut, absolut rekommenderar. 

• sandbacken

Jag har varit på Cypern 20 gånger alltid Aiya Napa. Från början var det såklart innan jag skaffade barn och nu är det med vårat barn. Vi har bott på Atlantica Sungarden helt suveränt och underbart hotell,. Sen har vi bott På Sun Fun som ligger nära en strand som heter Macronissos Beach som är den bästa stranden. Sen Blue village Callisto superbra. Du  behöver inte vara orolig för party för det är mitt inne i stan vid klostret, så vid dessa hotell är lugnt. Vi åkte första gången med sonen när han var drygt 1 år sen har vi åkt varje år helt suveränt. underbara människor, god mat underbart vatten ja det finns inget att klaga på.

• Lilly Jk

Nu åker inte jag och min sambo som typiska turister då vi har släkt och vänner där
    och således inte bor på hotell utan snarare i slummen :p

Kan rekommendera Coral bay och hamnstaden Paphos som inte är lika infekterat
    av partysugna ungdomar.
    Annars är Fig Tree bay också underbart vackert och ligger inte mitt i smeten av festandet.

Personligen tycker jag bättre om den grekiska sidan av Cypern, men det är en smaksak.

• Leiah

Tack snälla ni för era tips!! =) Det lutar åt Fig Tree Bay! Kan hända att det blir Althea Beach. Vi ska ta oss en funderare! ;)

Tack igen! 

• jesslin

Har varit på Cypern fem gånger, fyra i Fig Three Bay och en gång på just Callisto. och två gånger med barn. Gillar Fig Three Bay bäst.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden Har du varit på Cypern? Hjälp oss =)