• Sockerärtan

Hjälp mig att hitta insynsskydd till fönster!!!

Hej,
    Jag letar efter sådana veckade insynsskydd till förnster.. De är nog i plast och jag har bara sett dem i vitt. Man ställer dem i försterkarmen också täcker de ca halva fönstret. Hoppas någon förstår vad jag menar! Någon som kan hjälpa mig med vart jag kan köpa sådana?
    MVH, S-ärtan

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta insynsskydd till fönster!!!
  • Sockerärtan

Vill också lägga till att ni gärna får komma med andra förslag på hur man kan göra fönster insynsskyddade, men samtidigt inte stänga ut allt ljus!

• Widde

MIQUE är det som har sådana i plast...

• Widde

Det finns även en tejp som du kan köpa på färghandeln i olika motiv och färger, vanligast i ljusa färger som du skär till efter hur du vill ha det, som skyddar mot insyn.

• Jonna S

Socker ärtan: Gå in på www.designtorget.se och titta under fliken "Produkter" och "Hem". Där finns jättefina insynsskydd i form av plast som man sätter upp på fönstret. Man kan ta ner dem och sätta upp igen flera ggr för de är i samma plast som såna där julfigurer man satte upp på fönstret när man var liten. Och intetar de nån plats på fönsterbrädat heller. Supersmart! Det finns med rart pelargonmönster och nåt mer vassliknande. Lycka till.

• Sockerärtan

Tack för svar och nya idéer!

Jag vill i första hand ha någon som inte gör åverkan på fönstret. Vi skall nämligen flytta in i ett nybyggt hus med ett STORT förster i badrummet uppe.. Så jag vill ha något som jag kan skydda insynen med samma dag som vi flyttar in. Sedan efter hand vill vi känna efter om vi skall sätta upp något annat, mer permanent, där. Vill dock först flytta in och känna efter!

• Sockerärtan

Hittade också sådana som jag försökte beskriva från början på Designtorgets hemsida (under "Produkter" och "Accessoarer") - de kallar dem "Fönsterskärm"!

• AnneSophie

Vi har satt "frostad plast" på fönstret till balkongdörren (eftersom badrumsdörren är direkt bakom). Insynsskyddat samtidigt som allt ljus kommer in.
    Man kan ju skära ut mönster och allt möjligt om man vill det. Funderar på att sätta sådant på fönstren till tvättstugan och skära ut tvättsymboler. Kanske blir fräckt.
    Finns iallafall hos färgfärsäljare.

• Guldhjärtat

Finns även rullar av "insynsskydd" på IKEA (typ knögligt glas). Köpte idag som är 50x150 cm och som man kan klippa till i valfri storlek. Kostade bara 19:-

• Dalkulla74

Jag satt och bläddrade i Jotexkatalogen och de har sånna vikskärmar för fönstret.

• Jenny70

Kan man inte köpa sån´a träpersienner från IKEA tex. Så har du dom nerfällda, fast ändå liksom glipor i dom så du ändå får in ljuset? Förstår du hur jag menar?

• Jenny70

Har nog en bild från vår toa, där har jag så´n persienn i fönstret. Nu är den ju uppdragen till hälften, men man skulle ju kunna låta hela vara nere...ja, du fattar nog...

• Trynträ

Annars är en stor och bred blomma ett bra insynsskydd. Snyggt är det dessutom.

• Marie IE B

Jag har gjort egna insyns/solskydd som jag hänger upp sommartid. De täcker ungefär upp till halva fönsterrutan. Jag har köpt vita ark av rispapper, gjort hål i övre hörnen och satt i öljetter. På fönsterrutan har jag sedan satt fast små krokar på sug-koppar i vilka jag hänger upp pappersarken. De rullar sig lite grann på sidorna av värmen men kan man stå ut med det så funkar det jättebra. Har haft samma uppe nu i tre somrar så till nästa sommar blir det nog dags att göra nya.

Svar på tråden Hjälp mig att hitta insynsskydd till fönster!!!