Kräver jag för mycket?
Hej!
jag tror att ni båda i grund och botten älskar varandra. De starka och smärtsamma känslor och reaktioner ni har i denna situation tyder på det. Ni har båda en tendens att stänga av eller försöka avsluta relationen när det blir för svårt. Han säger att han behöver hitta sig själv och jag tror att du måste låta honom göra det och inte pressa honom. Det betyder inte att det inte finns någon chans för er relation, tvärtom. Han kan vara rädd att gå in i er relation igen för att inte utsätta sig för risken för en ny separation. När du tidigare hotade med att göra slut tror jag det berodde på att du ville ha förändringar i er relation men att du inte nådde fram till honom eller att ni inte lyckades med det. Det finns chanser att rädda er relation och det är bättre att ni träffas än att ni inte träffas men ni behöver ta det lugnt och visa varandra förståelse. Att skapa förändringar i er relation kan vara nödvändigt men det är mer ett arbete på sikt. Försök att ha tålamod och tillförsikt. Detta är svårt för er båda.
Hälsninga
Gerd