• SnuttanSnuttan

Ni som köpt KÖK på IKEA?

Ni som köpt kök på IKEA, hur har ni gjort med vitvaror? 

Vi ska renovera vårat kök men vi ska behålla kyl & frys som vi har idag. Annars ska både spishäll, fläkt, ugn, mikrovågsugn inhandlas.

Vi har tänkt ha högskåpet som IKEA har för att bygga in ugn och mikro. Går det att välja en annan mikro eller lär de inte passa i hålet/se knasigt ut?

Och hur är Ikeas vitvaror i övrigt? Kvalitetsmässigt?

Tar hemskt gärna emot alla tips & råd jag kan få!   

• Svar på tråden Ni som köpt KÖK på IKEA?
  • Nenne 71

Har Ikea kök.
    Men behöll gamla kyl,frys, och micro.  Köpt nu spis och ugn men inte på Ikea.  Är jättenöjd med köket. Bänkskivorna köpta vi dock på K-rauta pga Ikeas var beställningsvara

• Lind a

Vi köpte diskmaskin på Ikea för vi ville ha den integrerad... Allt annat handlade vi vid sidan av och det passar bra

• Litenåfin

Vitvaror är sådär där och du kan lätt deala till dej ett bättre paketpris och välja på ett större sortiment i någon av de stora vitvaru/elektronikkedjorna :) vi har byggt in de vi köpte i Ikeas kök och det blev kanon! Lycka till :)

• Kaosmamma

När vi gjorde vårt Ikea kök i vårt gamla radhus (flyttade till villa sen) så ville vi ha integrerad kyl/frys och diskmaskin. Dessa funkade fint och de köpte vi från Ikea. Sen det som syntes som micro, spishäll, fläkt och ugn köpte vi snygga som vi ville ha utan deras logga. Är ju inte Ikeas egna vitvaror, de kör på nåt hyfsat känt märke men de har sin logga på, vilket jag inte tycker är snyggt. Men allt funkade tipp topp och gjorde detta 2006.

• mytol

Det är whirlpool som gör vitvarorna till Ikea. Min sambo jobbar på whirlpool .

Vi har ju då självklart whirlpools vitvaror, dock inte köpta genom Ikea men vi har aldrig behövt byta ut ngt.

Vi har ett högskåp med skåp över och under vår ugn. Vi har en varmluftsugn som är kombinerad med Micro och den passar fint i hålet.

• Nick1

Har IKEA-kök rakt igenom och har haft det i ca 5 år.

Än så länge ser köket mer eller mindre helt nytt ut fortfarande, allt funkar klockrent, stommarna var lätta att montera och sätta upp och vitvaror, disk, ugn, häll och micro har skött sig fläckfritt..

Kan rekommendera kök från IKEA, iallafall med den erfarenhet jag har

• RonjaLi

Byggde IKEAkök för 1½ år sen. Är jättenöjda med själva köket men båda ugnarna, micron och diskmaskinen har vi problem med! Bara spishällen som är bra. Kyl och frys är inte därifrån.

• CaCC

Vi har IKEA kök men valde att köpa vitvaror på annat ställe. Vi ville ha riktig kvalitet som håller längre och valde därför bort deras vitvaror. Vi har inbyggd ugn och inbyggd kombiugn och vi fick pussla lite för att få dem i samma höjd eftersom vi har dem bredvid varandra och de inte är lika höga, vanliga ugnen vara bara att sätta in men kombiugnen fick vi fixa nya hål för hyllplanet. Men breddmässigt så var det inga problem.

Svar på tråden Ni som köpt KÖK på IKEA?