• dazazz

Bilbarnstols problem?!

Nu har du väl redan beställt men jag är INTE nöjd med hiway. Den har flera plus (nätt i bilen, ok pris) men minuset är att den är väldigt upprätt så huvudet faller oftast fram när hon sover. Såvitt jag förstår (rätta mig HEMSKT gärna om jag har fel) består lutningsjusteringen av en liten extraplatta man sätter under frambenen, den skiljer bara typ två centimeter. Vi har även en gammal akta graco (vet inte modellnamn) som kan lutas under färd och där det skiljer betydligt mer på lutningen.

• dazazz

Kilen måste vara det jag menar med extraplattan väl? En plastmojäng med spår i om jag minns rätt? Vad menar du med bygeln?

Vore verkligen jätteglad om jag har fel, den är som sagt väldigt smidig annars... :)

• dazazz

Har uppenbarligen inte läst på tillräckligt ;) Det är ingen extradel som behövs till bygeln, eller?

• dazazz

Idag fick jag ÄNTLIGEN ändan ur att titta på bygeln och den var redan i maxläge så den gick inte att luta mer. Absolut har det med lutningen på bilsätet att göra men jag tycker allt att det borde finnas lite mer att gå på. Vi har en Ford Focus.

• dazazz

M2b, tack för tipset, får kolla det. Nu när dottern växt till sig sitter hon lite bättre men det är stor skillnad mot Akta Gracon vi har till pojken som man kan luta ordentligt. Nu har vi ett barn till på väg så jag är ändå glad att vi köpte Hi-Way som är så smal, vi hade aldrig kunnat få in två barnstolar bak annars...

Svar på tråden Bilbarnstols problem?!