Inlägg från: sassa1987 |Visa alla inlägg
  • sassa1987

Djurplågeri med innekatt

Fidelis ad urnam skrev 2012-04-08 14:57:50 följande:
    Mina katter blir aldrig överkörda, de blir aldrig slagna av barn och elaka vuxna, de blir aldrig anfallna av andra katter eller andra djur. Mina katter är aldrig orsak till irritation hos grannar, bajsar aldrig i sandlådor och förstör. De lever inomhus där de aktiveras dagligen och mår mycket bra. 
    Tummen upp :)
  • sassa1987

Våra 2 katter har alltid varit inomhus, (ett tag var de ute när vi bodde på landet) men jag tycker absolut inte att det är djurplågeri, dem trivs hemma hos oss. Gosar och lägger sig i våra knä på kvällarna och sover med oss i vår säng. Dem verkar inte ha behovet av att vilja vara ute. Vissa områden är det förbjudet att ha katter ute för folk blir vansinniga på att dem kissar och bajsar i sandlådorna, och jag kan hålla med, vill då inte ha mitt barn lekande där. Absolut inte djurplågeri att ha dem inne med tanke på att dem trivs.

• sassa1987
    1022 skrev 2012-04-08 23:30:24 följande:
    Katter är domesticerade djur för det första. Läs om det.

Sedan så tycker jag det är värre med alla lössläppta, okastrerade katter som springer vind för våg och blir jagade, slagna och skadade i bla. trafiken.
    Håller med, usch.
  • sassa1987

TS har varit tyst ett tag??
    Jag tycker absolut inte att det är djurplågeri. Djurplågeri är ju misshandel och allt det där på ett djur.

• sassa1987
    nemo1 skrev 2012-04-11 20:25:45 följande:
    Man släpper väl för fan inte ut en katt när man bor i stan, är inte din katt värd mer än så?  Förstår inte hur man ens kan nämna att man är så korkad.
    Bra sagt
Svar på tråden Djurplågeri med innekatt