Carowlin skrev 2012-04-12 10:58:39 följande:
Kan tänka mig att det är jobbigt, i alla fall i början.
Ja, FL är inte så bra som man först tror. Jag var lite naiv i början men har lärt mig att hålla saker inom mig istället för att kommentera vissa trådar då man bara blir "påhoppad" för att man inte har samma åsikt som alla andra. Man tycker ju att det ska vara en sida för folk som har- eller ska bilda familj, inte någon sorts klagomur.
Men jag kan också tycka att de som klagar mest, och som har mest negativa åsikter att komma med, det är oftast de som också är "dåliga" föräldrar, som bara tänker på hur andra människor tycker och tänker om de och deras barn. Nu tror jag absolut inte att du är en sådan, och jag förstår absolut att du kanske tänker på hur folk ser på din son och dig som mamma, men nu menar jag såklart såna som inte har några "problem" alls, som bara är rädda för att folk ska tycka något konstigt om dem.
Varför tror du att du uppfattas som slapphänt?
Oj, ja våran dotter har också ett jävla humör. Det sa de redan första dagen att hon visar vad hon vill direkt. Så fort man rörde henne och hon inte tyckte om det så skrek hon till. Hon är likadan ännu vilket är bra men hon låter en göra mycket mer nu än i början såklart, hehe. Hon hade också microskopiskt bajs som vi torkade bort med kompresser, haha. Och miniblöjor!

Jag tror att jag kan uppfattas som slapphänt då jag inte förmanar och "tyglar" min son hela tiden. Dock är det så att nu när han är så vild, så funkar det inte att kriga med honom hela tiden. Jag har inte energin för det och får han bara nej, nej, nej hela tiden, ja då blir han jätte förvirrad och vet inte hur han ska beté sig. Jag kan riktigt se i hans blick förvirringen, som om han vore instängd. För det är ju det som är problemet. Han är inte där i utvecklingen ännu, han förstår inte vad han gör för fel. Han förstår inte spelreglerna. Dock så förstår inte alltid omgivningen att han inte förstår.
Nä, jag väljer mina krig och får i bland tänka att det som inte dödar, det härdar

.
Men i sanningens namn så vet jag ju inte vad främmande människor tänker. Jag ser ju bara att de tittar. Har hört någon kommentar någon gång. Om jag ser ett vilt barn som ger sina föräldrar gråa hårstrån, ja då tittar jag, men jag tänker oftast "fan, vad skönt att det inte är min son", eller "stackars dom".