• Linslusen04

Rosa - netbook - notebook - laptop sökes !

Jag är ute efter en ny dator. Och som rubriken avslöjar - en rosa, eller jaa, helst en rosa. Och det ska vara en bra bloggdator. Eftersom det främsta syftet är bloggning, och sen surfning då förstås. Så jag undrar, vet ni någon? :)

• Svar på tråden Rosa - netbook - notebook - laptop sökes !
  • mrsStatham

Välj aldrig en dator efter färg.
    Jag gjorde det misstaget en gång (ville också ha en rosa dator), jag gör aldrig om den igen..

Men eftersom du bara ska ha den till bloggning så kan du välja i princip vilken som helst.

Bara två saker är oändliga
  • Linslusen04
    mrsStatham skrev 2012-04-09 11:52:55 följande:
    Välj aldrig en dator efter färg. Jag gjorde det misstaget en gång (ville också ha en rosa dator), jag gör aldrig om den igen.. Men eftersom du bara ska ha den till bloggning så kan du välja i princip vilken som helst.  

Okej? Du bloggar själv eller? Vill ha en dator med stil ju...
  • mrsStatham
    Linslusen04 skrev 2012-04-09 12:05:43 följande:
    Okej? Du bloggar själv eller? Vill ha en dator med stil ju...
    Nope, det gör jag inte.
    Jag gör andra saker som kräver mer kraft.

Vet du att du bara kommer att surfa och blogga från datorn så räcker det med en padda och då kan du välja precis vilken som helst.
    Men ju fler program du använder, ju kraftfullare dator behöver du.
    Tex bildredigeringsprogram, några krävande spel, kodknäckarprogram etc kräver en bättre dator. 
  • Linslusen04
    mrsStatham skrev 2012-04-09 11:52:55 följande:
    Välj aldrig en dator efter färg. Jag gjorde det misstaget en gång (ville också ha en rosa dator), jag gör aldrig om den igen.. Men eftersom du bara ska ha den till bloggning så kan du välja i princip vilken som helst.  

Vad är det egentligen för skillnad mellan en netbook och en notebook då? Och vad menas egentligen med en netbook och en notebook då? Liten och smidig eller?
  • Linslusen04
    mrsStatham skrev 2012-04-09 12:13:20 följande:
    Nope, det gör jag inte. Jag gör andra saker som kräver mer kraft. Vet du att du bara kommer att surfa och blogga från datorn så räcker det med en padda och då kan du välja precis vilken som helst. Men ju fler program du använder, ju kraftfullare dator behöver du. Tex bildredigeringsprogram, några krävande spel, kodknäckarprogram etc kräver en bättre dator. 

Ett bildredigerings program, skulle jag ju iofs behöva, eftersom jag bloggar. Men är väl dyrt, antar jag :( vill ju iaf kunna fixa och trixa med bilderna ju. Lite mer än vanligt, ungefär så :) mm.
  • mrsStatham
    Linslusen04 skrev 2012-04-09 12:23:26 följande:
    Snygga men hur mycket kostar dem? Och är det bra bloggnings datorer då? :)
    Vad är din definition på en bra bloggdator?
    Ska den vara liten och behändig så man kan ta med sig den överallt?
    Eller ska den ha ett stort tangentbord så det blir lätt att skriva? (alltså en stor dator)

Eller är det något helt annat du tänker på som behövs för att den ska vara bra? 
  • Anova
    Linslusen04 skrev 2012-04-09 12:23:26 följande:

Snygga men hur mycket kostar dem? Och är det bra bloggnings datorer då? :)

första kostar runt 5 000, den andra kostar runt 6700.

Att blogga (skriva) går jättebra, men det är inga superdatorer.

Jag fick själv en laptop i födelsedagspresent av mina föräldrar i mars, dvs. jag fick välja ut en i butik och de betalade. Jag hade också tankarna på en dator i rosa eller någon annan färg än grå/svart. Men jag tyckte att de "färgade" hade för dålig prestanda. Så att det fick bli en grå dator.    
  • Linslusen04
    mrsStatham skrev 2012-04-09 12:26:56 följande:
    Vad är din definition på en bra bloggdator? Ska den vara liten och behändig så man kan ta med sig den överallt? Eller ska den ha ett stort tangentbord så det blir lätt att skriva? (alltså en stor dator) Eller är det något helt annat du tänker på som behövs för att den ska vara bra? 

Jaa du. Det var en bra fråga du :) men den ska va bra med bilder å så. och en liten och smidig dator som e behändig att resa med å så och den ska helst inte va lik någon av dem datorerna jag haft förrut - Toshiba och HP laptop dator. Det är väl mest det, tror jag
Svar på tråden Rosa - netbook - notebook - laptop sökes !