• Anonym (?)

Har jag celluliter? (bild)

Har haft de här märkena i flera år, de sitter på insidan av låren på båda benen. Samma ställe på båda benen, men bara där och ingen annanstans. Kommer ihåg att min mamma sa när jag var typ 16 "har du skurit dig där?!" fast det har jag inte, men det ser ju ut som ärr Obestämd är det celluliter? Det ser mycket mer utspritt ut på bilden än det är, det är typ 4-5 ränder på varje lår. Jag är tjej, 21 och har aldrig varit tjock eller överviktig.

• Svar på tråden Har jag celluliter? (bild)
  • Pickeli

Det ser ut som helt vanliga bristningar, mer eller mindre alla får någon runt puberteten! Inget att oroa sig för!

• hemlis

Det där tycker jag ser ut som bristningar, såna fick jag massor när jag var gravid första gången. För st var dom blåaktiga sedan bleknar dom och blir vita. Brukar kunna dyka upp på magen, låren, brösten. ja lite överallt!

• CeeJay

Precis som Pickeli skriver är det där helt klart bristningar. Jag har själv såna på insidan av låren och ändå ner till knäna.

Celluliter är mer som gropar, inte "streck". 

• Capt Janeway

Ser mer ut som ärr eller "stretchmarks". Inte celluliter Glad

• Maac

Bristningar är det. Celluliter ser inte ut sådär.

Om man slår upp ordet "cellulit" i ett lexikon så är där en bild på mina lår, så jag vet.  

• Anonym (?)

Men om jag nu har bristningar, hur har jag fått dem? Förvånad trodde man bara fick det om man t.ex. blev gravid och gick upp snabbt i vikt. Jag har legat ganska stadigt i vikt sen jag var liten.

• Flisan79
    Anonym (?) skrev 2012-04-09 13:32:49 följande:
    Men om jag nu har bristningar, hur har jag fått dem? Förvånad trodde man bara fick det om man t.ex. blev gravid och gick upp snabbt i vikt. Jag har legat ganska stadigt i vikt sen jag var liten.
    Hormoner i tonåren tex.
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Felix2010

Såna bristningar kan man oxå få i samband med när man växer, det är så jag har fått några av mina :)

• Anonym (1)
    Anonym (?) skrev 2012-04-09 13:32:49 följande:
    Du har inte tänkt på att du (förhoppningsvis) blivit lite längre sen du var liten? Du växte snabbare än din hud ett tag där, helt enkelt.
  • Spartacus

min man har hela ryggen full, han är 2 meter lång och växte så snabbt...

har själv sådana efter barnen men också på insidan av låren efter tillväxtperioden,
    väldigt vanligt och inget att bry sig om!

mest man själv som ser dom överhuvudtaget!      

• Anonym (?)

Okej, då vet jag vad det är i allafall Glad som tur är syns det inte så mycket eftersom det är på insidan av låren.

• Takex

Jag har sånna där på insidan av låren från tonåren :) Det är bristningar! Jag har aldrig varit överviktig så det har absolut inte med det att göra man kan tyvärr få dom ändå! :) Det som är bra är dock att dom syns i stort sett inte.

• Hultis

Uppenbart bristningar. Inget att göra åt, men lite sol och att skrubba/smöja kan hjälpa lite.

• Naturalia

Bristningar sedan puberteten.
    Skulle tippa på att 95% av alla hittar dem om man gräver runt i låren tillräckligt länge.

Sitt som vanligt and get on with your life.Cool 

• Anonym (lösning)

Goda nyheter till er med bristningar/strechmarks! Köp en dermaroller och behandla märkena med, efter 4-5 behandlingar är de borta! Hur lätt som helst och fungerar verkligen! Önskar det fungerade lika bra på celluliter eftersom jag har massa celluliter men inga bristningar :) 

Svar på tråden Har jag celluliter? (bild)