• mammatill2st

Kan jag klippa lugg fast jag har lågt hårfäste?

hej! jag har litet avlångt ansikte med lågt hårfäste. Är det fult att klippa lugg då? Jag menar är det bara snyggt med lugg på personer som har högt hårfäste???
    Kan tillägga att jag har midjelångt hår.

svara ärligt!

• Svar på tråden Kan jag klippa lugg fast jag har lågt hårfäste?
  • såärdet

svårt när vi inte vet hur du ser ut:)
    jag vet bara att en frisör sa till mig en gång att jag inte borde ha lugg just pga mitt låga hårfäste men som barn hade jag lugg, så jag vet inte, var väl söt då liksom:)

• mammatill2st

Ok! tack för svar! Om en frisör sa det så är det nog så, då får jag skippa luggen. Blev bara sugen på någon förändring o det verkar ju vara inne med lugg nu i år.  Kände inte för att klippa mig dåjag har så långt hår o jag har just färgat det åxå. men det skulle ju inte vara kul om jag klippte lugg o sedan ser det förskräckligt ut, det tar ju röätt lång tid innan den växer ut;)

• mammatill2st

Finns det någon här som har lugg fast ni har lågt hårfäste??

• Amoudara

Här finns en sida där du kan ladda ner en bild av dig själv och se hur du ungefär skulle se ut i olika frisyrer.
    http://kandisfrissan.veckorevyn.com/  Annars skulle jag fråga en frisör vad de tror om du skulle passa i lugg.

• mammatill2st

jag är bara rädd att frissan ska vara rädd för att säga nej o sen blir det fult.

• Michiyo

jag skulle tro att du kan klippa lugg och du tar mer av själva håret.. att luggen börjar lite mer mot uppe på huvudet om du förstår hur jag menar och inte bara den främre delen. om du då har väldigt tjockt hår borde det gå att tunna ut så det inte ser fel ut.. 

• MadHatter

Om du med lågt hårfäste menar kort panna så har jag det och har haft lugg i omgångar. Funkar bra - man väljer ju att luggen ska börja precis där man vill så med hjälp av luggen kan man ju luras så att pannan ser högre ut än den är.

Svar på tråden Kan jag klippa lugg fast jag har lågt hårfäste?