Anonym (ansvar?) skrev 2012-04-10 09:17:22 följande:
skulle du lämna en 1,5 åring obevakad i samma rum som en het braskamin? Även om det gäller att " bara" hämta en sak i ett annat rum?
Jag skulle ALDRIG göra det själv, inte ens en sekund när vårt barn var i den åldern. Knappt ens nu när h*n är 3...
såg ett program på tv där ett litet barn fått brännskador efter att ha bränt sej då föäldern lämnat rummet. Vad skulle du säga om din partner gjortde så och olyckan var framme??
ENBART om det fanns ett bra skydd runt den så att barnet inte kunde komma åt de varma partierna. Och jag hade förmodligen blivit totalt vansinnig och inte vågat lämna barnet ensamt med den andra föräldern helt ärligt. De tär knappt så jag vågar det nu ens, han fattar inte varför vår dotter äter så ofta som hon gör. Hon äter ofta men lite, äter hon mindre på dagen så äter hon igen det på natten med amning och jag tycker det är mycket bättre att hon äter på dagarna. Men han är rädd för att hon ska bli tjock. ungen är alltså 8 månader gammal, är ca 70cm lång och väger knappt 10kg. Hon har inte ens mycket babyhull, bara lite grand. Hon är inte rund för dem öre.