• YummyMami

Syr du hundkläder? SE HIT!!!

Jag vill gärna ha lite tips på hundkläder! Kanske du vet om någon sida med mallar?

Har försökt googla men hittar inget, så jag har fått använda mig av min fantasi till hur att sy dem. De verkar bli för små hela tiden nu Tungan ute MEN nästa ska bli bättre! Lite ledigare..

Första är en barnjacka som jag använde mig av och då behåll jag dragkedjan kvar där uppe, nr 2 är en tröja som jag sydde om och la kardbordband som knäppning och nedersta är min första testobjekt, bilden är inte bra alls men de är lite smårolig, för där se man var hundarna är = där jag är..

Nu ska jag undersöka barnens klädskåp, kanske det finns något mer de har växt ur.. Jag trånar efter deras vinterjackor!! Hahhahahha de är urväxta och slitna = bra material till nakenfisen

Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • Svar på tråden Syr du hundkläder? SE HIT!!!
  • LillaJag06

Hej

Jag syr inte ännu, har tyvärr ingen symaskin

Har en renrasig chihuahua som väger 1,4, det betyder att det är otroligt svårt att hitta kläder till honom

Så jag har faktiskt klippt och donat med supertjock strumpa av ull typ.

Till dem stora tjejerna har jag köpt jackor men vill väldigt gärna sy själv.

Syr du för hand eller med maskin?
    Vi kanske kan ge varandra lite tips?

• LillaJag06
    SoStylish skrev 2012-04-11 16:18:54 följande:
    Varför måste hundarna ha kläder på sig inomhus?
    Mina hundar har inga kläder på sig inomhus men Ts hundar ser ut att vara Kinesiska nakenhundar. Dem kanske fryser inomhus med?
  • YummyMami
    SoStylish skrev 2012-04-11 16:18:54 följande:
    Varför måste hundarna ha kläder på sig inomhus?

Normala kinesiska nakenhundar är större och kanske fryser mindre då. Den här är bara på ca 2kg. Jag har kläder på honom dels för att han är frysen då men mest pga att han och andra hunden leker en hel del och rätt på vilt, han får hemskt lätt rivmärken. Tråkigt för honom att inte kunna leka fritt utan päls, kläderna blir hans skyddande päls.
  • YummyMami
    LillaJag06 skrev 2012-04-11 16:20:16 följande:
    Hej

Jag syr inte ännu, har tyvärr ingen symaskin

Har en renrasig chihuahua som väger 1,4, det betyder att det är otroligt svårt att hitta kläder till honom

Så jag har faktiskt klippt och donat med supertjock strumpa av ull typ.

Till dem stora tjejerna har jag köpt jackor men vill väldigt gärna sy själv.

Syr du för hand eller med maskin?

Vi kanske kan ge varandra lite tips?

Jag syr med maskin, tar länge nog med det, för hand tar det nog evigheter! Haha! Jag kan ju inte de här, därför letar jag efter mallar.
  • LillaJag06
    YummyMami skrev 2012-04-11 16:36:31 följande:
    Jag syr med maskin, tar länge nog med det, för hand tar det nog evigheter! Haha! Jag kan ju inte de här, därför letar jag efter mallar.
    Haha det kan jag förstå.

Men om du tar måtten på dina tjejjer/killar och syr efter det? blir det inte bra då?

Annars kan du ju köpa en jacka till en utav hundarna och sy efter den :)
  • wildlife

Har du kollat på kinesforumet? Det var länge sen jag var in där, men då fanns det gratismönster till overaller. Annars så säljer Katarina väldigt fina och prisvärda kläder http://www.neddhundklader.se/ 

Ett tips till t-shirtar är att köpa bodys (på klädbytardagar/loppis) och sy om dem lite, magen för bebisar blir ryggen för hunden och så syr man ihop den så det inte blir en massa extra tyg mellan frambenen + att den sitter bra vid magen.

Billigt fleecetyg till overaller, köp fleecefiltar på ikea, de som finns på tex ica maxi och jysk är ganska tunna, de från ikea är tjockare.

http://www.tradera.com/nytt-monster-sy-sjalv-hundklader-hundoverall-auktion_161601_152846142 Hon som säljer detta har en egen webbshop där hon säljer kläder och mönster till kläder http://litentass.com/oscommerce_st/catalog/

Vi har 3 nakenfisar.

• YummyMami
    wildlife skrev 2012-04-12 08:03:53 följande:
    Har du kollat på kinesforumet? Det var länge sen jag var in där, men då fanns det gratismönster till overaller. Annars så säljer Katarina väldigt fina och prisvärda kläder www.neddhundklader.se/ 

Ett tips till t-shirtar är att köpa bodys (på klädbytardagar/loppis) och sy om dem lite, magen för bebisar blir ryggen för hunden och så syr man ihop den så det inte blir en massa extra tyg mellan frambenen + att den sitter bra vid magen.

Billigt fleecetyg till overaller, köp fleecefiltar på ikea, de som finns på tex ica maxi och jysk är ganska tunna, de från ikea är tjockare.

www.tradera.com/nytt-monster-sy-sjalv-hundklader-hundoverall-auktion_161601_152846142 Hon som säljer detta har en egen webbshop där hon säljer kläder och mönster till kläder litentass.com/oscommerce_st/catalog/

Vi har 3 nakenfisar.

Ska se på länkarna när jag kommer till riktig dator. TACK!
  • YummyMami
    LillaJag06 skrev 2012-04-12 07:33:54 följande:
    Haha det kan jag förstå.

Men om du tar måtten på dina tjejjer/killar och syr efter det? blir det inte bra då?

Annars kan du ju köpa en jacka till en utav hundarna och sy efter den :)

De där med mått är ett elände alltid är det något som trilskas!
Svar på tråden Syr du hundkläder? SE HIT!!!