• Redaktör

    Vad tycker du om kalas, typ babyshower, där man ska gissa kön på bebisen?

    En ny trend i USA är en typ av babyshower (kalas innan barnets födelse) där man ska gissa könet på barnet. Föräldrarna har i förväg tagit reda på könet på bebisen i magen och när alla gissat klart avslöjas könet, till exempel genom att man skär upp en tårta som antingen är blå eller rosa inuti.
    Vad tycker du om den här typen av kalas? Roligt eller knasigt?


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-16 08:59
    Tidningen Metro har skrivit en artikel om ämnet och även varit inne och kikat i Familjelivs trådar:
    www.metro.se/halsa/nya-trenden-tarta-som-avslojar-barnets-kon/EVHldk!j9u8lR0hX9saM/
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om kalas, typ babyshower, där man ska gissa kön på bebisen?
  • Khaleesi

    Tramselitramstrams!


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Pickeli

    Kanske kul för den gravida, men inte för de stackrarna som måste komma på spektaklet.


    Google it!
  • Mrs Mountainstream

    Alla babyshowers jag känner till handlar INTE om att gissa könet utan om att fira det kommande barnet. Poängen är att ge baby presenter till föräldrarna. Det underlättar både ekonomiskt och tidsmässigt att få ett start baby kit. Shower = överösa (dvs med presenter).

  • Khaleesi
    Mrs Mountainstream skrev 2012-04-10 15:22:41 följande:
    Alla babyshowers jag känner till handlar INTE om att gissa könet utan om att fira det kommande barnet. Poängen är att ge baby presenter till föräldrarna. Det underlättar både ekonomiskt och tidsmässigt att få ett start baby kit. Shower = överösa (dvs med presenter).
    Vad är det för fel på att ge presenter när ungen väl har tittat ut?
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • KimPossible
    Khaleesi skrev 2012-04-10 15:17:46 följande:
    Tramselitramstrams!
    Tramselitramstrams var ordet, sa Bull. 
  • Ginny

    Det är väl inget fel på att gissa könet kan jag tycka, det gör ju alla ändå vare sig de får komma på bebiskalas eller inte. Får man sen tårta så gör inte det saken sämre. Folk får väl göra som de vill...
    Däremot skulle jag själv inte ha en fest för att fira ett barn som ännu inte är fött.

  • Vit Lilja

    Nä jag tycker det är en mysig tradition och jag hade blivit väldigt rörd om någon hade gjort sig så mycket besvär när jag var gravid. Tycker förvisso inte att man ska ordna en fest enkom för barnets kön men om det är en liten grej under en fest tillägnad barnet i magen tycker jag det låter som en söt, festlig idé.

  • Mrs Mountainstream
    Khaleesi skrev 2012-04-10 15:28:32 följande:
    Vad är det för fel på att ge presenter när ungen väl har tittat ut?
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!

    Nä det är väl inget fel med det men ibland kan det underlätta att vara förberedd , särskilt för unga föräldrar som kanske inte har massor av pengar. Då vet de vad de inte behöver lägga ut pengar på.
  • Persimon

    Tramsigt. Jag föredrar också traditionen att man vid första besöket hema hos vänenr har med sig en liten present.

  • HäckHäxan

    Löjligt menlöst trams och bara en dålig ursäkt för att folk skall få smaska i sig socker med gott samvete. Barnet skiter nog i vilket är jag säker på!


    Trygghet är att gå vilse utan att tappa bort sig...
Svar på tråden Vad tycker du om kalas, typ babyshower, där man ska gissa kön på bebisen?