• Matildafromswe

Faller du för grupptrycket?

Det där med grupptryck kan vara ganska påtagligt ibland. Vissa faller för grupptrycket andra inte. När brukar du falla för grupptrycket. 

Falla för grupptryck är väl att göra något som man egentligen inte vill. 

• Svar på tråden Faller du för grupptrycket?
  • Khaleesi

Ja och nej. Jag faller väldigt väldigt lätt för grupptryck när det handlar om att göra något som jag vill men som jag vet att jag inte borde. Exempelvis ta en kaka till, följa med ut och feströka, låta bli att ta en promenad på lunchen mm. Däremot är jag helt opåverkbar för grupptryck när det gäller saker som jag verkligen inte vill, t.ex. åka Fritt fall eller följa med på efterfest när jag inte har lust.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • lövet2

Mycket sällan. Aldrig när jag var yngre (vilket orsakade en del sveda och värk), men nu när jag blivit äldre så har det hänt att jag gjort som alla andra för barnens skull - om det ändå inte gällt någonting viktigt ...

• Lena
    Khaleesi skrev 2012-04-10 16:05:41 följande:
    Ja och nej. Jag faller väldigt väldigt lätt för grupptryck när det handlar om att göra något som jag vill men som jag vet att jag inte borde. Exempelvis ta en kaka till, följa med ut och feströka, låta bli att ta en promenad på lunchen mm. Däremot är jag helt opåverkbar för grupptryck när det gäller saker som jag verkligen inte vill, t.ex. åka Fritt fall eller följa med på efterfest när jag inte har lust.
    Så är det för mig med, gruppen gör att jag inte orkar vara så duktig som jag borde
  • Johan70

Ibland när det är trevligare att vara en i gänget än att sitta i sin ensamhet. Oberoende av om det gäller något positivt eller något negativt. På mitt förra jobb föll jag t.ex. för grupptrycket och följde med på gym.

• sverker11
    Matildafromswe skrev 2012-04-10 16:01:14 följande:
    Det där med grupptryck kan vara ganska påtagligt ibland. Vissa faller för grupptrycket andra inte. När brukar du falla för grupptrycket.
    När det är dåligheter på gång.

Det är ju nu så en gång för alla att dåligheter är mycket skojigare än saker som är nyttiga Glad, Därför är det också lättare att falla för ett grupptryck när det handlar om dåligheter eftersom det är vad man innerst inne vill göra. Om det däremot handlar om nyttiga saker som jag inte vill göra så är min motståndskraft mot grupptryck riktigt bra.
  • krille93

Ibland om några ska göra något så är man inte pepp på att göra det men så hänger man ändå med för att vara en bra polare och social. Men när det kommer till skit så aldrig. 

Har alltid haft folk runt omkring mig som röker men jag har aldrig rökt själv och kommer aldrig göra det. Men visst har man fallit för grupptrycket ibland. Vem gör inte det ibland? 

• grind

Nej,  inte ens under tonåren.

• carlty

Grupptryck? Kanske omedvetet. Men inte undar de senaste åren. Jag ignorerar trends om de inte gillar mig och gör min grej.

• tjej87

Det beror helt på vad det handlar om: röka skulle jag aldrig göra men att ta en kaka till kan jag mkt väl göra om någon trugar...

• EvelinasSyster
    Khaleesi skrev 2012-04-10 16:05:41 följande:
    +1
    ~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
Svar på tråden Faller du för grupptrycket?