Inlägg från: mamma 86 |Visa alla inlägg
  • mamma 86

mammor som studerar samtidigt som de har en bebis???

finns det någon här som pluggar eller har pluggat på högskolan samtidigt som de är hemma med bebis? jag är så sugen på ett till barn men ska plugga i va 2 1/2 år till. känns länge att vänta och ettan är 4 år. jag läser till förskolärare, man pluggar ju väldigt mycket fritt men såklart är det svårare med en bebis. vill gärna höra era erfarenheter!!

hur har ni gjort med vfu/praktik? jag hoppas jag kan amma med 2:an också så aksnke är svårt om bebisen är väldigt liten när jag ska ut på praktik.   

• Svar på tråden mammor som studerar samtidigt som de har en bebis???
  • mamma 86
    QiTaS skrev 2012-04-10 19:27:29 följande:
    Å jag vill också veta. Jag ska bli mellanstadielärare och har 3 år kvar och om jag får som jag vill så har jag 2 år kvar när bebis kommer.

Vad har din skola sagt? Kan du plugga samtidigt?

har inte snackat med dem än faktiskt. är så osäker på hur jag ska göra. vilken skola studerar du på? jag studerar på malmö högskola.
  • mamma 86
    QiTaS skrev 2012-04-10 19:41:42 följande:
    Jag pluggar i Halmstad. Har mailat dom idag och väntar på svar. Har sett att flera st har sina barn med sig och hört att man kan lösa det på något sätt.

jag funderar mycket på vfun faktiskt. har ju 4 vfu-perioder kvar.
  • mamma 86

ja måste bli svårare när bebisen är större men då kanske min man kan vara pappaledig iaf de dagarna jag måste till skolan. har faktiskt hitills iaf spenderat väldigt lite tid på skolan

• mamma 86

nu har det visat så att jag redan är gravid. så om allt går som det ska ska jag ha i mitten av december.. ångest. hade mer tänkt på att det var bättre att vänta tills jag pluggat klart. desto mer jag tänkte på det, desto mindre kändes det som en bra idé

• mamma 86

jag har inte pratat med skolan är men ska göra det snart. men har sett flera som har med sig sina bebisar. jag tror jag kan klarar av att fortsätta skolan såvida min man tar bebisen när jag har vfu såklart. men vi ska ha vfu ett par månader efter att bebisen är beräknad och jag vill absolut helamma denna gången också, så då skulle jag vilja skjuta upp den

Svar på tråden mammor som studerar samtidigt som de har en bebis???