• Millan83

Hur många förnamn har ditt första barn?

Nyfiken på hur många förnamn på barnen som är det vanligaste här på forumet!

Själv är vi inne på tre till vår kommande men har hittat ett namn till som jag gärna vill få in men det känns lite fånigt! Är det fler än kungligheter som pysslar med fyra + namn?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många förnamn har ditt första barn?
  • Queenie70

Låter mycket med 4, spar några till nästa unge.

Mitt barn har två förnamn, ett mellannamn och ett eftermamn.  

• Subtilia

Min son har tre namn, ett tilltalsnamn och så ett par namn som han har "ärvt".

• Subtilia
    Queenie70 skrev 2012-04-11 12:07:12 följande:
    Låter mycket med 4, spar några till nästa unge.

Mitt barn har två förnamn, ett mellannamn och ett eftermamn.  
    Oj, vad är skillnaden på för- och mellannamn? Vet inte om jag svarade rätt nu.
  • Millan83

Om ett barn heter Per Gustav Lars Karlsson Lundström och kallas för Per är Per, Gustav och Lars alla förnamn men Per tillstalsnamn. Karlsson är mellannamn och Lundström efternamn.

Mellannamn är av efternamnskaraktär. Förnamn är av förnamnskaraktär och tilltalsnamn, ja det är ju vad personen "heter"!  

• Snöviolen

Mina 2 söner har 3 namn, men dottern hon har 4 namn för att jag la till mitt förnamn åt henne.
    Gjorde jag i sista stund innan jag postade brevet.

• Queenie70
    Subtilia skrev 2012-04-11 12:07:44 följande:
    Oj, vad är skillnaden på för- och mellannamn? Vet inte om jag svarade rätt nu.

Mellannamn är ett extra efternamn, typ karlsson svensson.
  • Butterflie

Isf har mina båda 3st förnamn.. trodde tilltalsnamnet var förnamn och de andra mellannamn å sedan efternamn..
    Men man lär sig nåt nytt var dag hihi ^^

• Zinara

Båda mina tjejer har tre namn vardera och bebisen i magen kommer också få tre. I både min och makens släkt har de flesta två eller tre namn.

• Mercurialis

Båda mina barn har fyra förnamn.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur många förnamn har ditt första barn?