Treasures skrev 2012-04-11 21:08:47 följande:
Jag tror inte att det har någon betydelse att du "slarvat" ibland. Diane tar inte bort PCO, de gör ju att man får regelbunden mens och kan minska de synliga symtomen som behåring och acne. Men de är inget botemedel.
Jag har också ätit dem flera år. Till mig sa läkaren att om du har tur så funkar kroppen normalt dvs att man får ÄL de första månaderna efter man slutat med dem. Så då skulle vi satsa på att bli gravida....för mig fungerade det dock inte alls så utan då det gått sju månader utan att jag fått nån ÄL eller mens så fick jag Primolut-nor för att blöda ut och nån månad senare började jag med Pergotime. Var svårstimulerad men efter många försök blev det en bebis.
Mitt råd till dig är att sluta nu, pippa järnet och blir ni inte gravida så har ni ju en utredning att se framemot och då kommer du få den hjälp som passar er bäst.
Sen är det ju också så att för många så blir PCO'n bättre efter 30-års åldern. Jag hade bara mens 2-3 ggr per år när jag var yngre. Nu har jag cykler på 30-35 dagar, äter dock Metformin vilket också kan hjälpa oss med PCO att få mer regelbunden mens. I december blev jag gravid utan hjälp men fick missfall så nu kämpar vi på igen.
Önskar dig en massa lycka till och hoppas att du snart är gravid!
Ååå tack för ditt svar!!! Du inger verkligen hopp. Verkligen tråkigt att det inte gick vägen för er, men nu VET du iaf att du kan bli gravid!
Måste bara fråga dig, jag googlade lite om när man skulle sluta med diane och fick upp massa träffar om folk som fått väldiga huvudvärksproblem av den tabletten. Jag fick migrän när jag var 10 och har haft väldigt jobbiga huvudvärksproblem de senaste 10 åren. Märkte du någon skillnad, har du haft huvudvärk när du tuggade diane?
Du fick mig hur som helst att bestämma mig för hur jag ska göra. Inga mer tabletter och sen pippa järnet (hehe som vanligt)