Pannkaka utan ägg, gott?
Jag tänkte laga pannkaka men sedan såg jag att jag ej hade ägg hemma. Men såg recept på pannkaka utan ägg men blir det gott? Någon som vet?
Jag tänkte laga pannkaka men sedan såg jag att jag ej hade ägg hemma. Men såg recept på pannkaka utan ägg men blir det gott? Någon som vet?
Jag minns att pappa gjorde det någon gång när min syster hade en allergisk kompis hemma. Vi gillade det. :)
Jättegott!! Häll på lite extra mjöl och en pyts bakpulver. Är ute alls lika segt som vanliga pannkakor. Jag tycker det är godare.
Eller så gör du våfflor utav smeten.
Gott men svårare att vända är min erfarenhet
Lika gott :) Har ett jätte bra recept, men tyvärr inte i närheten... Men googla runt!
Ja supergott, i med lite extra vaniljsocker bara o gör dom inte för tjocka för då blir dom sega o dana
Mina barn gillar det men det är också det enda vi kan göra här hemma pga allergi (vi gör utan både ägg och mjölk). Jag tycker själv man måste värma järnet mer ordentligt innan för att det inte ska gå sönder när man vänder. Brukar ha lite socker i för att få lite fras (har inte det vid vanliga pannkakor), däremot har jag inget bakpulver; tycker inte det tillför något om det är tunnpannkakor man vill ha.
Jag testade och visst funkade det :) Tyckte det inte var sån skillnad på smaken. Öste på med vaniljsocker :) Och mina barn tyckte det var hur gott som helst.
Men lite svåra att steka dock. Fastnade lätt i pannan!
Godare utan än med ägg tycker jag. Har i lite bakpulver istället, ökar på mjölet lite. Ordentligt med fett i en riktigt varm panna.
I stället för ägg så smält en rejäl margarin bit och ha i typ 50 g , i kan hälla i en skvätt med olivolja oxå , och vanilj socker såklart! Jag gör alltid utan ägg, va allergisk när jag va liten:)
Har ni bara mjöl och mjölk i smeten då?
Mjöl, mjölk, smält smör , ev oliv olja, socker , nypa salt , vanilj socker
det smakar ingen skillnad , min sambo är äggproteinallergiker . gör pannkakor ofta utan ägg
Sweetbird, det innehåller våra också och dom blir riktigt goda! :)
Steker i mycket smör också så fastnar de inte lika lätt..
Kan steka i lite oliv olja oxå. Bra fett ;)