• Anonym

rehabilitering personal lön?

Jag är 28 år år och har jobbat inom vården i 5 år.
    Jag är outbildad men gått 10tal kurser.Jag har jobbat inom äldreomsorg,hemtjänst,personlig assistent,sen med  rehabilitering,Jag har haft tunga jobb med mycket sjukgymnastik,lyft,hjälpmedel,rehab,svåra sjukdommar,track,ep,sondmatning,medicin och insulin,demens,och har haft övriga större ansvarsområden.

Just nu söker jag extra jobb,jag har fått extra jobb som   rehabilitering personal.Jag har fått jobb,och då gav de mig en timlön på 112 kr.Det tycker jag är lågt.Det är vissligen kommunalt.Är inte det väldigt lågt?Om jag skulle bli fast anställd där heltid med månadslön,hur räknar man då?Jag har inget ob alls,det nya jobbet innebär enbart vardagar dagtid.Vad ligger ni i för lön?
    Mitt arbete kommer bestå av alla möjliga olika hjälpmedel,handikapp,rehab,olika sjukdommar.Urvalet är stort och brett och jag kommer få gå en hel del kurser och även ev utbildning. 

Idag har jag timlön på 122 kr,jobbar privat och förhandlade fram lönen.Jag är fast anställd men har timlön.   

• Svar på tråden rehabilitering personal lön?
  • Anonym

Outbildad, inom vården, utan OB... 112 kr/h * 8 h/dag * ca 22 arbetsdagar per månad är ju nästan 20 000 kr/månad, vilket inte är såå extremt dåligt... Men försök att förhandla litet, så får du se om du inte kan få upp det?

• Elaifiknow

För att räkna om din timlön till månadslön tar du din timlön och multiplicerar den med 165 (i enlighet med HÖK ab). Tänk på att du som timanställd får semesterersättning om ca 12%, medan du som månadsanställd istället får betalda semsterdagar (ja, väldigt förenklat).

Du kan titta på lönestatistik på www.ka.se Jag tycker inte din lön låter så låg, med tanke på att du inte ens är undersköterska. Om du tycker din lön är låg, så får du löneförhandla. Individuell lönesättning råder.

Svar på tråden rehabilitering personal lön?