• Cice

Äggdonation på klinik i Umeå

Hej Ny GBG...

Vilken klinik kan man ha  egen donator i Umea ? jag fick höra här om dagen att i Sverige görsbehandling med äggdonator...
     Har du hört  om Pan kinesiska klinik i Uppsala ? jag har hörtatt han är mkt bra.

Hör av dig,

kram
    Cice  

• Cice

Hej Germany   Solig

Tänk positiv, det kmr att ordna sig. Jag är 42 år gammal, och jag har känt mig precis som du gör just nu.  
    Jag har fått missfall efter mitt första Ivf försök.. Det gör förtfarande ont. ´Enligt min läkare, det finns en lite chans att kunna påverka ditt AMH-värde gn att änvända  DHEA eller 7-keto.

Han rekommenderade mig  att jag skulle  använda DHEA minst 3-6 månader innan min nästa IVf. 
     Och jag läste här i F & L, om två kvinnor som  blev gravida med hjälp av DHEA.Cool
    En
    blev gravid tre gånger och fick två döttrar och en annan fick en son.
    Många kvinnor tycker att det är bäst används 7-keto, än att använda DHEA på grund av risken  för olika biverkningarRynkar på näsan 

Jag kontaktade dem kvinnor och de har gett mig bra tips.Foten i munnen

Det finns andra lösningar som lovar att höja kvaliteten och kvantiteten av ägg. Fertille xx, bidrottninggelé (bidrottningsgelé) och andra åtgärder. Jag skrev ett brev till en klinik i New York, där de använda DHEA och har varit mycket positiv under IVF.
    Jag hoppas att du mår bättre och solen skiner på dig igen.Solig

En stor kram och ha en trevlig dagNalle

• Cice

Hej Germany o Ny i GBG.. Det är roligt att höra från er Jag  ställer gärna upp och kan förklara till er vad de här hormoner betyder, samt skicka till er mera fakta om  7-keto och DHEA. /- keto finns det att handla i Sverige, medan DHEA är förbjuden att köpa i Sverige. Dvs  DHEa finns inte här, man måste beställa från utomlands..

DHEA

Hormonet som kan motverka åldrandet.

Människans ökade livslängd har satt oss ett dilemma; kan våra fysiska kroppar och mentala processer klara av den ökade livslängden? Vill vi leva längre om vår förmåga att lära, minnas och tänka försvagas?

Vad är DHEA?

Dehydroepiandrosteron är en naturligt förekommande fosfolipidnutrient, en steroid hormon som produceras av binjurarna. DHEA produceras i större mängd än andra binjuresteroida hormoner. Den kallas av forskare för “moderhormonen” eftersom den är en föregångare för framställningen av många andra hormoner.

Dessa är ansvariga för att följande kroppsfunktioner ska fungera; 1) bibehålla feminina och maskulina egenskaper, 2) stresskontroll, 3) fett- och mineralomsättning.

Det har funnits många: produkter som sagts agera som föregångare till DHEA, alla gjorda av sötpötatis/jamsrot. Jamsrot är en knölrot som länge använts i medicinska syften men även som föda.

Vad gör DHEA?

Kroppen producerar DHEA och omvandlar det sedan till andra hormoner. Forskarna har funnit att DHEA har betydande effekter såsom att motverka fetma, åldrande, stress, PMS-besvär, menopausproblem och t o m cancer.

DHEA har även andra fantastiska effekter. Fyrtiotusen medicinska studier och artiklar om DHEA har visat att låga DHEA värden hos människor står i växelförhållande med ökad risk för cancer; hjärtsjukdom, osteoporos (benskörhet), extrem övervikt, diabetes och för tidigt åldrande.

Livslängd

Hämmande av för tidigt åldrande.

En dam i de övre 50 som deltog i en dubbelblindstudie med DHEA uttryckte sig så här; “Jag vet hur folk blir gamla i detta land (USA). De sitter. De sitter där i pensionärshemmen. Det är en fruktansvärd förspillan. Jag behöver inte bli 100 - men jag vill vara levande! Jag vill ha energi till att ta hand om mig själv, till att kunna jobba om jag vill, till att fullfölja nya projekt.”

Deltagarna tog hormonet halva året och ett placebo resten av året, utan att veta vilket som var vilket. Men hennes kropp visste. Hon var angelägen om att komma upp ur sängen på morgnarna, hon sov mindre, men bättre. Hon kände sig mer sensuell och kvinnlig och hon fick mer gjort. Hon kunde definitivt känna skillnaden.

Immunförsvarshöjare

DHEA skyddar mot bakterie- och virusinfektioner. Man tror att DHEA stimulerar T-celler, B-celler och makrofager. John Nestler, endokrinolog på “the Medical College of Virginia”, säger följande, “DHEA är en av de mest rikligt förekommande hormonerna hos människan, så det finns all anledning att tro att det har biologiska effekter på oss. Om jag skulle gissa vilka av dessa effekter som är den starkaste, skulle jag säga skyddet mot hjärtsjukdomar och den immunförsvarshöjande effekten.

Kardiovaskulär förbättring

Forskningsarbetet av Dr Elizabeth Barrett-Conner från “UC San Diego”som publicerades i “The new England Journal of Medicine” förser oss med intressanta bevis. Den naturliga nivån av DHEA mättes och de med högre DHEA värde levde längre och hade mycket lägre risk för hjärtsjukdom.”

Cancerförebyggande

Dr Arthur Schwartz från “the Fels Institute of Temple UniversiW’ gav DHEA till möss som fötts upp till att utveckla bröstcancer. Mössen höll sig cancerfria!

I en studie på 5000 kvinnor på Guernsey-ön i Storbritannien hade kvinnor som utvecklat bröstcancer onormalt låga DHEA värden så långt som 9 år innan sjukdomsutvecklingen. Den största risken för cancer hörde samman med det lägsta DHEA värdet.

I en 22-årig studie på 5000 tillsynes friska kvinnor, upptäcktes det att 100% av de som utveck­lade och dog av bröstcancer hade blodvärden av DHEA som var lägre än 10% av vad som varit normalt för deras ålder. 100% av de kvinnor som hade högre värde än genom­snitts­nivån av DHEA höll sig fria från all sorts cancer!

Mental skärpa och minnesförbättring

Att bibehålla DHEA nivån i kroppen har visat sig vara viktigt för att förbättra minnet, förhindra Alzheimers och förebygga benskörhet hos kvinnor efter klimakteriet. 1 en studie fann Dr C.R. Merrill från “the Laboratory of Biochemical Genetics” in Bethesada, Maryland, att Alzheimers patienter har 48% lägre DHEA än en kontrollgrupp.

Hjälp för diabetes

Forskarna Douglas Coleman och Edward H Leiter från “Jackson Laboratory” in Bar Harbor; Maine, fann att om man gav DHEA i stora doser till möss som fötts upp till att utveckla antingen diabetes eller kraftig fetma, blockerades totalt utvecklingen av båda tillstånden. Detta hände utan någon förändring av kostintaget.

Klimakteriebesvär

John Lee, M.D., från SebastoPOl, Californien, har observerat och behandlat 100 kvinnor som gått igenom klimakteriet, de flesta hade gått ner i vikt, ett tecken på benskörhet. Många hade också haft ett eller flera benbrott. Lee använde densitetstest för att mäta effektiviteten av natur­ligt progesteron.

“Resultaten från denna studie antyder att osteoporos inte är något oåterkalleligt tillstånd. Motsatsen har demonstrerats genom skelett-densitets-test och genom kliniska resultat. Detta kan inte sägas om någon annan konventionell terapi för osteoporos.” Dr Alan Gaby åberopar starka associationer mellan låga DHEA-värden och osteoporos hos kvinnor efter klimakteriet.

Sötpotatisens medicinska egenskaper har faktiskt varit känt länge av medicinlalväxtodlare och farmaceutiska tillverkare. Japanska forskare har upptäckt att en art av sötpotatisen som växte i södra Mexiko innehöll en naturlig kemikalie som kallas Diosgenin, vilken är anmärkningsvärt lik progesteron. I flera år efter denna upptäckt var mexikansk sötpotatis en primär källa för produktionen av progesteron och flera andra hormoner.

Viktkontroll

En av de mer spännande fördelarna med DHEAär dess förmåga att förbränna fett och att hålla det borta genom att förvandla fett till muskler. Det är en “termogen” substans därför att den hjälper till att förbränna kalorier till energi istället för att lagra dem som fett.

En forskare på “Temple University”, Dr Schwartz, har nu, utan tvekan, bevisat att DHEA är effektivt vid viktkontroll.

DHEA har nämligen förmågan att blockera en enzym som kallas G6PD (Glucose-6-fosfat dehydrogenase), ett enzym som är nödvändigt vid fettvävnadsbildning och som också främjar cancercellstillväxt.

Förmåga att blockera G6PD, förklarar varför DHEA:s kan bidra till kroppsfettsreducering och varför det har cancerföre­byggande effekter.

Vad säger forskarna?

DHEA är en ledstjärna för 18 olika steroida hormoner som är väsentliga för ”evig ungdom”. Tvärtemot hormoner som framkallar aktivitet i cellerna, stoppar DHEA kroppens processer. Några av ålderdomens sjukdomar är orsakade av den okontrollerbara produktionen av nuklein­syror, fetter och hormoner. DHEA minskar dess produktion och gör därmed åldringsprocessen långsammare.

Dr Norman Applesweig, New York Biochemist.

Sammanfattning

Alla över 25 år borde ta DHEA som ett tillskott till sin diet. Vetenskaplig forskning har kopplat samman ökade DHEA-värden med reducerad risk för de flesta degenerativa sjukdomarna, med fettminskning och med fördröjt åldrande.

DHEA är väldigt säkert därför att det är en kroppsegen substans som kroppen vet hur och när den ska använda för optimal hälsa, samtidigt som den tycks helt och hållet ignorera DHEA om den inte behöver det.

Det finns en unik, helt naturlig förelöpare för DHEA som framställs från vildvuxen sötpotatis som har fytofarmakomimetiska* egenskaper. Dessa stimulerar fördelaktiga hormonaktiviteter i kroppen vilka i sin tur bokstavligen vrider tillbaka den biologiska klockan för åldrande.

*  Fytomedicinska

P.S.  Normal dygnsdos för DHEA är 50-100 mg som intas på morgonen eftersom det om det intas på kvällen kan orsaka sömnlöshet.

#### det är bara en  liten del av det fakta som man   som  är tillgängligt på google.
    Enligt min läkare det är bättre änvända DHEA, medan många andra säga att DHEA kan ger många biverkningar, då borde man äta 7_keto iställer
    AMH studier/ resultat visar  om äggreserven, som  kan bedömas med kombinationen av hormonerna FSH och LH är nu publicerad i Human Reproduction, den viktigaste tidsskriften inom IVF i Europa. Dvs utvärdering AMh är ett sätt att mätta äggreserven...    Det är  den gamla  sätt  att bara mäta FSH bör ersättas med mätning av FSH och LH. Nivåerna i kombination kan sedan ge en skattning av äggreserven. Denna mätning tillsammans med kvinnans ålder och en noggrann ultraljudsundersökning av äggstockarna ger en bättre skattning av äggreserven än tidigare. Detta innebär också bättre bedömning av graviditetschansen inför IVF. Jag  hoppas att ni förstå min dålig svenska...Skäms
      Ja tycker det skulle vara roligt att ha ngn som förstå vad som vi går ign.Jättegärna att vi försöker stötta varandra här, tycker jag oså.... Jag har en del medicinska kunskaper som kan vara till ngn hjälp ibland. Om det är ngt som  jag kan hjälpa till det är bara fråga.... Germany , DHEA är dopingklassad. 7-keto DHEA är det inte 7-keto är en metabolit av det förstnämnda, och är helt ok att sälja ... eller enligt en artikel; 7_keto derivat av hormonet DHEA, som reglerar kroppens ämnesomsättning. Denna metabolit kan finns naturligt i kroppen, och kan tas separat som ett komplement. Vissa studier har antytt att 7-Keto ® kan ge många av fördelarna med DHEA, såsom viktminskning och muskeluppbyggnad, med färre negativa biverkningar. 7-Keto ®, ett varumärke som tillhör Humanetics Corp, tillsätts ofta till olika fettförbränning och anti-aging produkter,. DHEA säljs ofta som ett komplement, med förslaget att det kan hjälpa användare att bygga muskler och gå ner i vikt, samt som behandlar olika sjukdomar och även bromsa åldrandeprocessen. Det finns lite vetenskapliga bevis för några av dessa påståenden, och hormonet kan ha ett antal negativa biverkningar som förknippas med det. Detta inkluderar en ökad risk för cancer på grund av att det ökar testosteron och östrogen nivåerna i kroppen. 7-Keto ®, även kallad dehydroepiandrosteron eller 3-acetyl-7-oxo-dehydroepiandrostone, anses vara ett säkrare alternativ som ger många liknande hälsofördelar,. Kroppens förmåga att producera DHEA kan minska med åldrandet, vilket resulterar i mindre tillgängliga 7-Keto ® också. Detta i sin tur kan resultera i förlust av muskelmassa och minska bentätheten. Ytterligare tillskott kan hjälpa till att bevara muskelmassa vävnad och ben hälsa. Det föreslås också att 7-Keto ® kan bidra till att minska risken för hjärtsjukdom. Det förbättrar HDL eller “bra” kolesterol i kroppen. Det kan också bidra till att minska mängden plack i artärerna, som kan hindra de arteriella väggarna från härdning. Det kan också bidra till att minska blodtrycket hos patienter,. Ett sätt 7-Keto ® tros arbete är genom att stimulera den naturliga thermogenic processen i kroppen. Detta resulterar i en ökning i värme, vilket i sin tur kan leda till mer fett som bränns för energi. Med 7-Keto ® kan mycket resultera i en mer energisk känsla, vilket är en fördel för många användare av detta tillägg,. 7-Keto ® kan också förbättra funktionen hos kroppens immunförsvar. Det kan stimulera produktionen av antikroppar, och detta stärker kroppens förmåga att bekämpa infektioner. Det kan också minska effekterna av allergiska reaktioner och kroppens känslighet för olika sjukdomar,. Studier fortfarande pågår för att noggrant övervaka de negativa effekterna av 7-Keto ® i människokroppen. Även om det anses vara säker, är det tillrådligt att en vårdgivare bör kontaktas innan du startar ett tillskott cykel. Vanliga doser varierar från 100 till 200 milligram (cirka 0,1 till 0,2 gram) per dag och kan tas i två separata doser. Vissa idrottare och individer kan öka sin dosering beroende på deras behov. #### När man äter 7-keto, det hjälper till att producera mer hormoner som bidrar till mer ´produktion av ägg mm. Jag skiver mer imorgon.  om ni bor i GBG, kan vi ta en fika ngn dag och práta lite mer om det, eller förtsätta här på F& L. Ny I GBG jag lider med digGråter ,  men innan du   bestämmer dig, kanske borde du provar några mediciner och ser hur de kan påverka ditt AMH värde, man kan aldrig lova ngt, men det är alltid värd att försöka...{#emotions_dlg.flower}.. Germany Jag  har lärt att  man ska alltid försöka vara optimist, positiva krafter drar positiva kraft runt oss... Om man  inte ser på den positiva sidan , då  är det tuff att orka ta sig vidare .När vi försöker att hålla oss  glada, då mår kropp lite bättre Solig Sov gott, jag äterkommer imorgon... Kram till er   Hjärta

• Cice

OH YES. HERE IM AGAIN. Hello my friendsKyss. Jag har lågt AMH men jag lyckas alltid att blir gravid, det kan ta lite tid, problem är att mitt gravidet stannar i   vecka 8-12  , det kan beror pga äggets kvalitet eller pga min progesteron nivå i kropp är lågt.Gråter Enligt  min läkare att jag hade lågt progesteron nivå. Men jag  fick ingen progesteron plåster. Big big  misstag.   Men min lärare, som är läkare vid Su ( jag är blivande läkarkandidat ) har rekommendera mig att änvända progesteron kräm. Det är receptfria , man kan handla det på  www.female. plus man kan även köpa en mikroskop, som kan kan analisera saliv, efter mens, för att se om man har ÄL ( ägglösning )...Saliv kan ger mkt bättre information om ÄL, än vanlig sticka.Foten i munnen....       Kattflickan{#emotions_dlg.flower}      jag har   varit med kontat med en fantastisk kvinna från F&L, och hon har lyckats att blir gråvid tre gånger, och fick två barn utan hemska  biverkningar. Hon fick lite mer hårtillväxt än vanligt men sånt kan man alltid behandla med låser sedan. Jag har använt DHEA snart i en vecka, först dag jag kände mig lite hängig, men från andra dag jag har varit mkt pigg.. Ojdå du har rätt , man kan inte få tag i DHEA i Sverige.  Men det går att handla i Usa. det är inte så dyrt , och man ska aldrig handla mer än 4 förpackningar, annars det kmr inte in i Sverige.Oskyldig.. Men man alltid köpa  7-keto i Sverige . Det finns  en annan produkt Barbasco, som ska oså vara bra, men den jag har aldrig lyckats att prata med ngn som har använt det. Om man  letar efter på google " Miraculös gravid efter 40 år ", det är en kvinna som har lyckats att blir gravid och fick ett barn, trotts  hennes mkt lågt ANH, och hon hade börjat att ha menospaus symptom... Hon Har änvänd TCM metod, ändrat sin kost, och tränat yoga för Gravid, gått på akunpuntu, slutat total med kaffe och tea. Istället  drack hon pepparmynttea och nypontea, ätit drottningsgele, och ätit 7-keto DHEa.. Så att det finns olika lösningar om man kämpa lite grann,... och sist kan man tänka på äggdonation. e  Gråter Det är många studie som säger att 7-keto är mkt bättre än DHEA, och ger mindre biverkningar oså.  Det enda som man inte vet är viljen av de är mer effektiv  Obestämd... Som    jag har sagt innan, jag har gjört en IVF. och jag fick 6 ägg, men bara 2 var tillräckligt störa. jag blev mkt ledsen. Och vi  försöka blir gravid på naturlig väg. jag blev gravid men jag fick missfall i vecka 8.. det känns hemskt.  Så nu jag jag sats för att förbättra kvaliteten och kvantiteten av mina ägg...är inte lätt måste jag säga det    .... GråterRynkar på näsan..  När man använder Fertile xx, som har  de mest fruktansvärda smaken... Kattflickan   {#emotions_dlg.flower}                 grattis härligt att du ändå har blivit gravid   Cool.. ger inte upp... Du har allting för att lyckas att blir trotts din sjukdom. Germany{#emotions_dlg.flower} , jag håller med dig, när du säger  "  Baby Det som känns som en liten tröst när man själv är förkrossad kring detta med barnverkstaden är att man får lite mera frid i själen när man förstår att man inte är ensam i sin situation och att vi som sitter i den kan finnas till hands för varandra här och prata med varandra, det hjälper mer än det stjälper i allafall.Baby "..      Man ska kämpa lite, tänka positiv, och först av allt vara glad för  att vi fortfarande har fkraft för att kämpa,  för att ta oss vidareHjärta , och försöka hittar lösning.  Germany{#emotions_dlg.flower}  du ska inte ge upp, glöm den negativa känsla... vi finns här till dig.... ,  Hjärta.. Det är  alltid      lättare att lyckas  bli   gravid  på naturlig väg när man har lågt AMH, om man ska försöka göra IVF och man har lågt AMH, då ska man alltid använda olika preparat för att ökar ägg kvantitet och kvaliteten, det sägs en klinik i NY, ( som jag har skrivit till dem).. Den kliniken i NY använder DHEA, som säljes som receptfri i USA. Germany {#emotions_dlg.flower}      jag ska försöka  blir gravid på naturlig väg under de kommande månader. Om jag inte lyckas , jag ska  försöka Ivf, i augusti i Charlanderska i Gbg, det kostar  runt 32000. De verkar bra och seriösa ... De andra klinik som finns här i Göteborg, är inte alls bra...          Jag blev gravid vid 22 års ålder. och jag använde hormonspiral, men jag blev gravid. Jag fick just reda på att jag var gravid vid 17 veckor ... Så jag bestämde mig för att ha min dotter, trots min unga ålder .. läkarna frågade mig om jag ville sluta, eftersom det var en oönskad graviditet. Idag har jag pojkflicka är min största glädje .. Jag led mycket när ung eftersom jag inte hade någon hjälp av någon att ta hand om mitt barn .. Jag hade aldrig chans att dansa när jag var 23-30 år ... Alla som jag kände sade till mig  att jag börde  har gjört abort,men jag tycker  att det var orättvist att göra det.    Hjärta Min dotter  {#emotions_dlg.flower}   föddes sju   månader, hon är född för tidigt, i sjunde månader, men helt   frisk,till min stora glädjeCool... Min dotter ger mig allt   stöd   som   jag behöver....     hon har redan erbjudit sig att donera sina ägg, som om jag inte kan bli gravid med egna ägg .. .. men jag vill försöka skaffa ett till barn på egen hand.  Om det inte går, så ska jag fundera på att  att acceptera hennes ägg.

Sköt om Er !!!   Kram  till   alla. Jag hoppas  att  vi kan resa    tillsammans  till bättre dagar, och vi kan stöda varandra genom den resa, vår lyckan ; ett barn{#emotions_dlg.flower}..

CiceSolig

• Cice
    Hej tjejer,  jag är så trött.. Det har varit en långa vecka.
    Jag har varit hos akupuntur och Zonterapi... Jag gillar båda två. men jag tycker mkt mer  om  akupuntur. Jag har gått hos en andra akupuntur mottagning här i Göteborg.... Jag blev så glad  när jag  var där, pga jag läste i en  " tack bok, som hennes klienter  har skrivit... Det var  minst  6-8 som lyckades att  skaffa barn med hennes hjälp.Och hon är mkt trevligt  och lugn. 

Marisposa, hur länge har du haft akupuntur ? Vad tycker du om Zonterapi ?

Är det någon som har kombinerat Zonterapi med Akupunktur ? Jag har läste en  hel del om Zonterapi och här på FL, det är en många kvinnor som har lyckats att   skaffa barn, enbart med hjälp av Zonterapi. Jag tycker att zonterapi var roligt . Jag kunde sova under behandling.Cool

Germany, man kan handla 7-keto på;

http://www.vitamarket.net/en/
    http://www.fitnessbutiken.se/7-keto.html

Om du vill  veta lite mer om personer som lyckades att skaffa barn mha 7-keto...
    läs denna tråd 
    www.blimamma.se/mirakulost-gravid-efter-fyrtio.html   

Progesteron-kräm, när har du i naturlig cykel börjat använda den? Före eller efter ägglossning?

Progesteron kräm ska du änvända från ägglösning, till 3-4 innan mens( Menstruerande kvinnor använder i allmänhet 20mg per dag 12-14 dagar per cykel med början vid ägglossning. )

Det finns en mkt bra förklaring på deras hemsida   
      http://www.femalebalanceshop.com/progesteronkram?gclid=CMmy0c6x168CFUx0mAodqW--CA

Kattflickan, det  är många studier som sägs att  man har större chans att blir gravid gn IVF, om man gör  gör oså akupuntur. Jag har varit en gång hos en akupuntur i Uppsala. Jag hörde att han är mkt bra...  Jag tycker at han var mkt trevligt... Men jag  och en kompis ,  vi fick mkt smärta efter hans behandling ..  Jag kunde sova otrligt bra efter behandling. Den enda tråkig med honom  är att han försöker att sälja  mkt medicin, och han är inte så bra för att ger rimliga förklaringar om mediciner. 

Du  skrev  " En till fråga om dhea: Kan det försämra äggkvaliten på något sätt? Tar man en risk om man tar det? Förutom biverkningarna då  "... Ursäkta att jag inte hunnit svara

DHEA är ett hormon som kroppen producerar men det minskar till hälften mellan 20 år och 40 år. Det kallas ett föryngringshormon. Vet att homeopater ibland rekomenderar att man äter det.  det finns att köpa på flera  ställen på nätet. Det reglerar könshormonerna i förhållande till stresshormonet kortisol på någotvis. Skall vara biverkningsfritt. Man hittar mycket att läsa om man söker på DHEA. Själv har jag börjat äta det.
    Hittade även denna sida som tar upp ämnet: www.sciencentral.com/articles/view.php3?type=...

enligt  den klinken som jag har haft kontakt i NY,  och  den klinik som jag gjörde min ifv, DHEA  är bra till.. Jag har läste i artikel ovan att ;

En ledande fertilitet forskare har meddelat att en 43-årig patient i hans fick henne reproduktiva systemet att bete sig som som en 25-åring. Detta ScienCentral Nyheter Video rapporter om en chans upptäckt som kan förändra det sätt fertiliteten läkare behandlar äldre kvinnor. 

Hur är det med dig  Ny i GBG?   jag har varit  mkt upptagen, ..  men jag  hoppas att allt är bra med dig !

Kram och ha en härlig helg till er alla !!!!    
  • Cice

Hej Ny i GBG

Jag lider med dig.  Jag vet hur det är att längtar efter ett barn.. Jag fick barn, när jag själv var ett barn...jag skulle vilja ha ett barn nu, när jag vet vad det innebär. När man är mogen. Jag kmr  sydamerika, och familj är mkt viktig till oss.
      jag önskar att jag har varit ung, och hade många fina ägg, så jag kunde ge dig  några.Tyvärr liv är orättviss ibland.
     Jag vet ptrecis hur du mår. Jag har en dotter som är snart 20 år. Hon vill gärna donera till mig. Men jag vet inte hur jag skulle mår.  Min dotter brukar säger att hon inte förstå  värfor  folk är rädda för att donera sina ägg. Hon tycker  att det är roligt att ställa upp för andra människa.  Jag har varit hos en fantastisk kvinna som har jobbat med akupuntur här i Sverige  i många år. Hon kmr från kina o hon har hjälpte många kvinnor  som har varit i samma situation som vi. Jag ska dit på Fredag igen. 
    Kan du tänka dig att pröva lite akupuntur  ? om du vill hennes telefon nr., säg till.  
      Jag hoppas att jag kan  hjälpa dig på något sätt. 
    Hör av dig om det är ngt , skicka ett brev om du har lust att prata 
    Kram

• Cice

Jag önskar alla er en mkt trevlig söndag.
     jag skriver på riktig om jag överlever min yoga pass, Oskyldig 

Här är jag med min dilema igenSkrikandes, min fantastisk  söndag   program Demon,  Frukost enligt TCM o Diet  for become pregmant, ( ärligt talade det smakade ingenting... Jag är trött på soya yougurt, ingefära och allt annat. )..  . jag måste i väg för 90 min yoga för att blir gravid......  gravid gravid. Jag tänker inte på det men det är den enda ord som styr mitt liv, hehehe
    Va tycker ni om TCM by R. Lewis.
    Är det ngn som har läste den ? vad tycker ni om deras recept ?
     Jag ser fram emot min ny min sallad idag  Spöke..
     Kram till Er... 

• Cice
    germany skrev 2012-04-29 09:29:11 följande:
    Ny i GBG -  Precis som du så har jag också mått väldigt dåligt under IVF perioden. Mycket som påverkar ens mående då....Hormoner, rädslan över att det inte ska gå vägen som skapar en massa ångest och stress.
    Livet bara passerar utanför ens fönster och man får inte energi till att göra saker som man annars skulle ha tyckt varit roligt. Man blir sittandes med en enorm trötthet och tappad livslust och väldigt ofta framför datorn och googlar endast fram saker som man inte borde läsa.

Jag känner stor skillnad när jag nu fått vila lite från IVF. Docks så tycker jag att det är jobbigt att hela tiden ändå bära med sig ryggsäcken om vad som ska hända och ske framöver.....Ro verkar vi aldrig få.....

Dock så mår jag mycket bättre nu och solen gör så gott ute och jag har blivit stärkt av att ha blivit sänkt av min utredningsläkare. Jag har fått mycket mer kämparglöd och tänker som så att inget kan bli värre än vad det redan nu är och faktiskt så tror jag att den insikten har fått mig att orka igen och känna att jag har absolut ingenting att förlora, bara att vinna!

Tack också för tummarna för ett naturligt mirakel! Och ge inte upp du heller!
    Jag tänker inte lägga mig på mattan förrän jag har kämpat in i det sista!

Hej Germany  Jag känner igen mig själv genom dina ord .. Det är fantastiskt hur många timmar, dagar, som jag har missat  gn att läsa och söka information om fertilitet, kost för att öka fertiliteten etc. Jag har läst boken " the infetility att Cure" och andra " diet for become pregmant ".. jag har förandrat min kostRynkar på näsan ... Jag går till yoga för att bli gravid två gånger i veckan och vanligt yoga tre gånger  i vecka ... Det finns  dagar som jag nästan galen när jag ser mina vänner tränar, på de klasser som  jag var med innan. Och jag var tvungen att börja på en annan grupp. Ibland kan jag ge mig själv en enorm skratt .. Hur livet är ironiskt ... men det viktiga är att jag inte ge upp så lätt inte .... Jag kmr att kämpa på.  Jag gick  till yoga två gånger i veckan, jag har alltid gillat att kombinera yoga med min träning. Jag har aldrig använt droger, alkoholhaltiga drycker och  så nu jag har svårt att hålla min graviditet. I detta liv vi går gn flera saker, och allt i det, att vi förstå lite mer att uppskatta vad vi har ... Jag förstår inte varför vi håller på att straffas   Gråter.. Oroa dig inte, min vän eftersom du är inte ensam i denna kamp, Vi är många, och vi kommer att vara tillsammans  hela vägen... {#emotions_dlg.flower}      
    kram

• Cice

Hej kattflickan,
    Precis jag har varit hos honom... Han är mkt trevlig och känd. Min man hade lite svårt med honom.  Och ännu mer av hans skratt, hans sätt  att vara mm.. Du vet hur män är.... Men jag själv tycker att han var bra. Du får talar om att du vill inte ha så många mediciner .
    När du handlar   7-keto, kan du välja vilka leveransen är snabb. Det kostar lite mer men värt det, väljer snabb leverans..   Du kan hitta  7-keto direkt hos hälsokost oså. Det kan vara lite dyrare.

Kram  

• Cice
    Förlåt mig flickor.{#emotions_dlg.flower} Oskyldig

Jag skulle vilja skriva mer, men ibland, jag har en hel del som jag ska göra ....
    Jag är på sjukhuset hela dagen, med så många människor klagar över smärta, osv. att ibland när jag kommer hem, jag är super trött ...
    Jag satte precis i kö för AD för några veckor sedan, som en plan B. Jag hade en tid för att starta en ny IVF-behandling i slutet av juni. Men jag ringde och bytte till slutet av juli. Jag hoppas så jag kommer att ha mer tur den här gången,  då jag har  ätit medicin DHEA, Fertile XX och Bidrottninggele, massor med akupunktur, yoga, förändrat min kost, etc drygt tre månader ...
    Under samma tid fick jag veta att KD har de ett paket med 3 IFV, vilket är mycket billigare än här i Sverige..Jag har svårt att avgöra om jag gör IFV här eller gör IVF i DK.
    Det verkar som den här gången  jag har haft  mer tur med akupunktur. Min nya  kinesisk läkare heter Lei Wang. Dr Lei Wang är utmärkt. Jag  blir alltid gladare när jag läser i en bok tack,  som  hennes kunder brukar skriva  till henne.
    Alpha
    Kvinnor som kunde fick barn med hjälp av dr  Lei Det roligaste är att alla brev har bilder på barn. En klient började behandlingen 42 år gammal och födde en son en månad innan, gjorde hon 43 år. Och samma kvinna  fick  ett flickbarn 13 månader senare. En mycket vacker berättelse, om en kvinna som läkare hade gett upp henne och rekommenderat henne att göra  ÄD. Idag har jag blev väldigt rörd av allt jag läst. När Dr Lei såg att det berörde mig, jag var nästan i tårar, hon gav mig en fin kram och sa, jag vill gärna  se ett foto av ditt barn  snart .. Positivt tänkande är mycket viktigt, säger Dr Lei värje gång som vi träffas. Dr. Lei dikterade några nya regler, som jag skall följa under de kommande dagarna  plus att jag fick ett naturläkemedel som har smak av gamla vatten ... och jag fick ur hennes kontor väldigt glad  och med många bollar av järn limmad i mitt öra (typ av ett tillägg behandling), som jag skall trycka på 5  gånger om dagen .. Detta hjälper till att fortsätta akupuntur varje dag, som jag själv gör jag detta hemma.
    Jag hoppas verkligen att  vi lyckas med det vi önskar mest av allt,  " en liten  " a hålla om...
Svar på tråden Äggdonation på klinik i Umeå