Färdiga pannkakor?
Ja, gott folk. Färdigstekta pannkakor som man bara värmer, vad säger ni om den idén?
Ja, gott folk. Färdigstekta pannkakor som man bara värmer, vad säger ni om den idén?
Vad menar du? Sådana man köper på Ica eller vad?
Skulle ALDRIG köpa!
Detsamma gäller våffelmix som är världen lurendrejeri...
Mitt bästa våffelrecept:
2,5dl mjölk
2,5dl vatten
3,5dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
125 gr smält smör eller margarin
om smeten envisas med att fastna i järnet ( kan var för att järnet är nytt) vispa i ett ägg eller två. Då blir det inte frasvåfflor men goda ändå...
Låter som det är någon nyhet? Säger som jag säger med all färdigmat. I nödfall.
Ja, styckfrysta pannkakor att slänga in i micron till pannkakssugna barn.
Prima nödlösning! I alla fall plättarna funkar toppen som ett snabbt mellanmål till ungarna, till och med i bilen eftersom de gärna äter dem utan sylt.
Själv föredrar jag dock mina egna pannkakor med ost.
Vi brukar ofta ha en låda med styckfrysta färdiga pannkakor i frysen. Händer då och då att dom blir sugna på pannkaka och vill ha det till tex mellis, tycker att det ganska lätt att det finns då, för dom äter bara 1-2 var. Ska vi alla äta pannkakor som tex lunch så gör vi egna såklart.
Ica har någr i kyldisken som bara innehåller ägg, mjöl, mjölk, salt, socker och rapsolja. Dvs INGET skräp alls. Har glömt märket, men det är nån gård och kossa utanpå. Såna har jag i frysen till nöds, eftersom det är så sällan dotra äter det.
Jag har gjort det om man ska fika. Värmer upp en pannkaka till sonen på ett år som han kan sitta o plocka med på egen hand. Smidigt o bra! Ska vi ha pannkakor till middag steker jag pannkakor. Men de funkar vid picknick och så
Jag känner bara: Varför??
Det går så snabbt att grädda pannkakor och då vet man vad de innehåller - och de är betydligt godare. Blir det pannkakor över får barnen dem till mellanmål, varma eller kalla.