• Alvi

Färdiga pannkakor?

Ja, gott folk. Färdigstekta pannkakor som man bara värmer, vad säger ni om den idén?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Färdiga pannkakor?
  • Pickeli
    Lady Namárië skrev 2012-04-12 08:48:25 följande:
    Prima nödlösning! I alla fall plättarna funkar toppen som ett snabbt mellanmål till ungarna, till och med i bilen eftersom de gärna äter dem utan sylt.

Själv föredrar jag dock mina egna pannkakor med ost.  
    Mmmm ostplättar!
    Google it!
  • Mercurialis

Enda gången vi har färdiga pannkakor (köpta i butik) är efter att vi har hälsat på svärmor eller hon har hälsat på oss. Vi får alltid en massa mat, som hon har köpt billigt (allt går att köpa billigt där hon bor, enligt henne), och ett par paket pannkakor brukar slinka med. Och visst har de fungerat som nödlösning. Men jag föredrar att göra smeten till pannkakor och våfflor själv.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • MrsC74

Inget jag köper då det är godare att göra själv men en bra lösning för folk med småbarn.
    Tycker inte att det går såååå fort att steka pannkakor som en del söker. Det tar sin lilla tid. Speciellt om man är en familj på några stycken som äter ett gäng i var.

Men det är ingen nyhet direkt så jag klurar lite över TS... Känns som om det skulle vara ett nytt påfund :!

• Cinza

Det funkar väl, men lillan äter inte mer än två åt gången så jag brukar steka en normalsats och frysa in det som blir över. 

• Khaleesi

Prima nödlösning exempelvis när barnen ska på utflykt och ska ha med matsäck.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • goatess82

Nej för det blir aldrig lika gott som hemmalagade som man faktiskt också kan frysa ner och tina upp, skulle aldrig köpa det!

• Alvi
    Pickeli skrev 2012-04-12 08:54:29 följande:
    Mmmm ostplättar!
    Åh? Hur gör man dem då? (Jag googlar! )
    Linda1976 skrev 2012-04-12 09:23:31 följande:
    Skulle aldrig köpa med modifierad stärkelse.

Dessa däremot www.bjornerud.se/pannkakor-5st/ (yey, jag kom på det!)

Man vet vad de innehåller - och ja, ibland är jag lat.  
    Vi köper det som råkar finnas. Dessa du har länkat till känns ju klart köpvärdast nu när du skriver att de inte har minst skräp i. Eller, inget.
    MrsC74 skrev 2012-04-12 08:56:04 följande:
    Inget jag köper då det är godare att göra själv men en bra lösning för folk med småbarn.
    Tycker inte att det går såååå fort att steka pannkakor som en del söker. Det tar sin lilla tid. Speciellt om man är en familj på några stycken som äter ett gäng i var.

Men det är ingen nyhet direkt så jag klurar lite över TS... Känns som om det skulle vara ett nytt påfund :!
    Nej, det är ingen nyhet, men har man inte barn i pannkaksgillarålder tror inte jag att man har koll på detta. Och just nu har vi barn i den åldern.

Och nej, det går inte alltid fort att steka pannkakor, vi på 4 ätare trycker nog i oss 6-7 stycken var i snitt.
  • MoaElis

Det brukar min pappa köpa ibland, dom är okej men jag gör hellre egna då dom är mycket godare.

• IsDimma

Jag visste inte ens att det fanns  

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Färdiga pannkakor?