• Anonym (Respekt)

Muslimska kvinnor har mer respekt för sig själva än svenska

Jag är själv 100% svensk men måste ändå säga att jag tycker muslimska kvinnor har hundra gånger mer respekt för sig själva och sina kroppar än svenska kvinnor.

Svenska kvinnor ligger med flera män, dom solar topless, dom visar sig nakna för sina barn och andra män och kvinnor än sin make. Dom går på badhus och går runt spritt språngande naken i omklädningsrummen och duscharna utan att ha minsta skam i kroppen. Det finns dessutom alltid en fet tant i varje bastu som sitter längst upp i bastun och bresar med benen så man ska få se ALLT.

Svenska kvinnor går klädda i minimala kjolar och har urringningar som visar brösten. Dom har manliga vänner som dom kan vara hemma hos ensamma eller sova över hos(ibland i samma säng). En del svenska kvinnor har till och med visat sin nakna kropp för sina bröder, pappa och manlig som kvinnlig släkt. Svenska kvinnor visar alltid brösten när dom ammar(i muslimska länder ammar kvinnorna också offentligt men brösten syns ALDRIG för dom har respekt nog att täcka över sina bröst.

Jag är INTE en svensk konvertit och har inte en muslimsk man. Men ändå så tycker jag såhär.

Detta inlägg skirver jag inte för att provocera utan för att svenska kvinnor kanske får en insikt hur dom egentligen beter sig och dom har ett rykte ute i världen som gör att man skäms över att vara svensk.

• Svar på tråden Muslimska kvinnor har mer respekt för sig själva än svenska
  • MHM

Jag är svensk men beter mig inte så.

• Hannah76

Jag tycker inte det '"svenska" beteendet du beskriver visar på att man har mindre eller ingen respekt för sin kropp.

Respekt betyder inte att man ska gömma.

• Khaleesi

Varför ska man skämmas för att visa sin nakna kropp i ett duschrum/bastu där endast kvinnor vistas? Jag förstår ärligt talat inte.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym

Hur respekterar man sin kropp, enligt dig. Är det ok att visa den för lesbiska kvinnor, men inte för andra män? Vad är det som är respektlöst med en naken kropp där man kan förvänta sig att se en naken, eller halvnaken kropp?

Det är ohygieniskt att inte duscha naken, även vid badhus.

Jag ser heller inte hur jag skulle brista i respekt gentemot mig själv eller min kropp genom att sova i samma säng som en manlig vän? Ev. kanske vi nuddar varandra någon gång i sömnen..? So what?

Jag vet också att svenska kvinnor har ett rykte kring sig att inte vara så pryda, och att det ofta misstas som "lättfotade". Jag anser dock inte att det stämmer, direkt... Eller jo, att vi är ganska obesvärade stämmer nog. Men inte lättfotade...?

Detta ryktet kommer ju också bl.a. ifrån tidiga svenska, lätt erotiska filmer, vad jag har förstått. Innan porr slog igenom, typ...

• Anonym (Respekt)
    Hannah76 skrev 2012-04-12 10:56:21 följande:
    Jag tycker inte det '"svenska" beteendet du beskriver visar på att man har mindre eller ingen respekt för sin kropp.

Respekt betyder inte att man ska gömma.
    Respekt betyder att man inte behöver visa sitt allra intimaste
  • Anonym (jaså)

Hmm,  ska man dra alla över en kam så tycker jag nog det låter som kvinnor i dom flesta länderna i väst. 

Dock känner jag många som inte går klädda i minimala kjolar och visar brösten, inte har manliga vänner som sover över eller vill visa sig naken när det är släktträff.

Jag ammade med en sjal över tuttarna och jag vet inte hur jag ska bete mig i badhallen. Det är ju liksom en regel att inte duscha med kläderna på sen ser det ju lite lustigt ut att bada i havet med vinterkläderna på. Tror det är lite tungt med för den delen i vattnet.

Ett förslag, antingen så stannar du bara hemma eller så dra över en mörk binda över ögonen och låt någon leda dig när du är ute i samhället. Du kan leka blind  

• Anonym
    Anonym (Respekt) skrev 2012-04-12 10:58:26 följande:
    Flytta till Afghanistan, Iran, Irak eller andra länder där man måste bära burka
  • Hannah76
    Anonym (Respekt) skrev 2012-04-12 10:58:26 följande:

För dig är det så, men för mig har det en annan betydelse.

Jag visar min kropp respekt genom att ta hand om den.

Ser inte alls kopplingen genom att visa den respekt genom att gömma den.
Svar på tråden Muslimska kvinnor har mer respekt för sig själva än svenska