• pellle

payson tar dina pengar!!!

Villa bara varna alla som jag någonsin kan nå ut till.

BETALA ALDRIG NÅGOT KÖP GENOM PAYSON!!!

Jag gjorde ett Traderaköp nyss som jag betalade med Payson. Betalade t.o.m extra Payson garanti, vilket innebär att man har rätt att skicka tillbaka varan om objektsbeskrivningen inte stämmer bl.a. När min vara (väska) kom stod det solklart för mig att jag blivit lurad. Väskan på bilden i auktionen var en helt annan än den som säljaren skickade hem till mig. Den jag fick var trasig, defekt dragkedja, hårt fult skinn mm.
    Jag nekade köpet på hemsidan och skickade tillbaka väskan till säljaren efter uppmaning av Payson. Detta i tron att jag skulle få mina pengar tillbaka.

Säljaren hämtade ut väskan, men nekade ändå returen. DÅ MINA VÄNNER fungerar det så att man som godtrogen köpare får sina pengar LÅSTA!

I detta läget lutar Payson sig tillbaka, tar inte "ställning" och menar att köpare och säljare får lösa sin konflikt själva bäst de vill.

Det gör de ju oftast inte. Och det vet Payson. I mitt fall slutade det med att Payson tog mina pengar själva och jag som anlitat de för betalning och t.o.m betalat extra för en garanti står nu här UTAN VARA OCH PENGAR!

Så fungerar Payson! Det är SÄLJAREN SOM BESTÄMMER OM DU SKA FÅ DINA PENGAR TILLBAKA. Det säger säljaren för det mesta NEJ till och då HÅVAR PAYSON IN PENGARNA!!!

Tänk på det INNAN ni väljer betalningsmetod på nätet!

Tack för ordet!

• Svar på tråden payson tar dina pengar!!!
  • Amy27

Du har helt rätt TS men det är ju därför man ska läsa det finstilta.
    Det står klart och tydligt att Payson låser pengarna om det blir en tvist och att köparen och säljaren måste lösa det för att pengarna ska bli upplåsta. Det står också vilka lagar som gäller och att de kan hjälpa/råda i tvisten.

Jag hade inte heller velat ha en vara som inte ens är i närheten av den jag betalade för men det är inte Payson som gjort ngt fel.

• pellle

Amy27, du har redan hjälpt till så mycket med text från Payson. Jag kan inte vara dig nog så tacksam. Vart jobbar du förresten? 

• Amy27

Är mammaledig för tillfället men jobbar inte för Payson om det är det du tror. :-/

• pellle

Tjejer, jag får återgå till mitt liv igen efter denna historien. Detta bara slukar ju dagen helt. Kan trösta och lugna er alla med att den aktuella väsksäljaren/skojaren har blivit spärrad på Tradera under dagen. Så ni kommer inte att behöva gå igenom det som jag gjort under en månads tid.

Ha det bra! 

Hälsa jobbkompisarna Amy!

• SoStylish
    pellle skrev 2012-04-12 14:26:01 följande:
    Tjejer, jag får återgå till mitt liv igen efter denna historien. Detta bara slukar ju dagen helt. Kan trösta och lugna er alla med att den aktuella väsksäljaren/skojaren har blivit spärrad på Tradera under dagen. Så ni kommer inte att behöva gå igenom det som jag gjort under en månads tid.

Ha det bra! 

Hälsa jobbkompisarna Amy!
    Du får väl helt enkelt polisanmäla henne om hon inte är medgörlig och godkänner att du ska få tillbaka dina pengar.
  • annniel

Men du och säljaren är ju inte överens och då kan inte payson släppa pengarna. Du har ju blivit lurad av säljaren, inte av payson. Du får väl gå vidare med detta istället, anmäl till tradera eller vart du nu köpte väskan ifrån och försöka kolla upp som krävs för att payson skall lämna tillbaka pengarna...en dom kanske?  Var det mycket pengar?

• EnGladPingvin

Ärligt talat, hur många är det inte som inte läser igenom alla finstilta vilkor? Oavsett vad det står på deras hemsida har jag full förståelse för att du blir sur TS, det hade jag också blivit. Spelar ingen roll om de har rätt att göra så eller inte, det är klart man blir förbannad.

• pellle

Tar en paus i renoveringen här hemma och ser till min stora glädje att Englad Pingvin har koll på läget. Bra, jag började faktiskt bli orolig för befolkningen.
    Jo EnGladPingvin, Amy27 och Stylish läser alltid det finstilta förstår du. Det gjorde jag också och Amy27 var så snäll att hjälpa till med den biten idag.

• pellle

Men Stylish, hör du egentligen hemma i denna tråden överhuvudtaget? Kanske finns något annat som passar dig bättre eller...???

• SoStylish
    pellle skrev 2012-04-12 20:52:05 följande:
    Men Stylish, hör du egentligen hemma i denna tråden överhuvudtaget? Kanske finns något annat som passar dig bättre eller...???
    Varför startar du ens en tråd och är sedan spydig mot alla som försöker hjälpa dig?
  • before

Du får påbörja en juridisk process. Otur med din affär, har själv råkat ut för samma sak dock utan "Payson-garanti".

• Pelllle

Eftersom jag inte är så bra på läsförståelse så kanske DU STYLISH kan hjälpa mig med en sak?

Vart i TS står det att jag ber om HJÄLP? På vilken rad?

• Pelllle

Jag tycker mig kunna se att det ganska tydligt redan på rad 1 står att jag bara vill varna andra...

• Fidelis ad urnam

fasiken så otrevlig man kan vara då TS.
    Jag förstår att du är besviken, men vad ger det att bete sig som ett arsle mot alla som skriver i tråden? 

• MM01

Payson lurar dagligen många kunder när deras köp går snett. Gör man en sökning på Payson kan man nästan tro att man läser en brottsutredning eller om en kriminell liga.

Jag har också blivit lurad på en summa pengar så jag vet vad du menar. Det enda vi kan göra är att sprida information och polisanmäla.

Svar på tråden payson tar dina pengar!!!