• KattenH81

Vi som försökt över ett år (utan BIM-lista)

Hej! Jag hoppar in här med om d är ok? Är väl på försök 14 nu och än så länge har inget hänt annat än sken- symptomer...

Har bim nu till helgen och känner 0 i symtom så antagligen inget denna gång heller! Det enda "positiva" i kråksången är att det blir pergotime denna gång!

Konstigt nog har de (priv gyn) ek testat killen ännu - tänkte fråga om han inte ska lämna prov få jag ringer och "rapporterar" in min mena fre/mån!

Är det bara jag förresten eller föds det inte sjukt många barn just nu? :) Lite halvt bitterljuvt då man själv önskat och hoppats så länge...

• KattenH81

Ja, det fick jag för mig jag också men gyn sade typ att "skulle vara bra omvi hann stimulera din ÄL två ggr innan sommaren, händer inget får vi ta en titt på din kille"

Men har tom sambon tyckt att d är läge och kolla upp sig - han har förut tyckt att vi ju inte testat så länge och nu tyckte han att d va lite konstigt att jag verkar ha helt normala värden (VUL och blodprov) ska proppa i mig hormoner innan de kollar upp honom!

Har dock oregelbunden mens så gyn har säkert rätt ändå i att det kan va bra att testa men ska fråga nästa gg om de inte kan ta spermaprov ändå - då har man ju det gjort och behöver ej vänta till hösten!

• KattenH81

När ni käkat pergo - har ni varit tvungna att gå till gyn då på dag 12 i cykeln? Ska få det utskrivet för första ggn och tydligen ska jag då tillbaka till gyn dag 12 för att kolla antal ägg!

• KattenH81

Inget för mig denna månad! Får hoppas att försök 15 m lite hjälp av Pergotime fungerar!

• KattenH81

Mmm, samma här! Man gör ju allt rätt men inget händer... Men, men - nån gång måste det ju göra det tänker jag! Kanske bra med lite sommar och lugnare tempo?

• KattenH81

Första pergotime intaget!! Nu blir det VUL nästa tisdag för att kolla äggproduktionen... Mkt spännande! Men ska be om de inte kan kolla killens spermier nu innan sommarn oxå, spelar ju ingen roll om jag har 10 ägg på G om hans rackare inte vill simma!

• KattenH81

Den jobbiga men ändå hoppfulla!

Bättre odds än för trisslotter iaf :D Så brukar mun kille säga för att muntra upp mig!

• KattenH81

Semlorna - det visste jag inte! Brukar ha någon gång mellan dag 10-14 (har lite oregelbunden mens, ibland 17 dar, ibland 23 men oftast mellan 25-27 dar)

Blir hela cykeln längre eller kommer bara ÄL senare?

• KattenH81

Nu har jag varit hos gyn och det såg lovande ut efter Pergotime - behandlingen: två äggblåsor på vardera 16-17 mm (en per äggstock) och slemhinna som var bra oxå så han trodde att ÄL skulle ske fredag!

"nu är det bra om ni ökar på den sexuella aktiviteten de närmsta fem dagarna,minst varannan dag helst varje"

Med två äggblåsor ökar risken för tvillingar såklart men eftersom övriga ägg var desto mindre såg han ingen risk i att vi riskade fler än så!

Han menade att det ändå trist nog är 70% att det inte blir något (som alla andra försök då...) men att pergon även sitter i nästa cykel och ökar chanserna så lite hoppfullt är det allt! :) nu är utmaningen bara hur sambon ska orka!!

• KattenH81

Just det- han ville ff inte kolla sambon förrän i höst - tydligen hjälper det många med pergotime så han vill väl se om det ger effekt först! Bara att man själv är så otålig!!

Svar på tråden Vi som försökt över ett år (utan BIM-lista)