Inlägg från: Sixxty |Visa alla inlägg
  • Sixxty

Myrstack nära huset

Vad är det för sorts myror? Är det tex hästmyror (som äter trä) ta kontakt med ditt försäkringsbolag. T ex länsförsäkringar bekostar skadedjursbekämpare för att huset inte ska hinna ta skada.

Sen skulle jag prata med den förre ägaren och höra om de haft problem.

• Sixxty
    stadiljus skrev 2012-05-16 12:27:09 följande:
    Ja jag tror att det är hästmyror, de är lite större och röda på mitten. Vi har fått bort högen där de bodde men några bor kvar i jorden vid rabarberna och en del har flyttat till stallet istället! Idag var det hur många som helst på en trappa och dörr... La något myrmedel för att testa men jättebra tips att ringa försäkringsbolaget, det ska jag göra direkt!!
    Vi hade hästmyror i trädgården för något år sedan och det kom en kille från en saneringsfirma dan efter att vi ringde försäkringsbolagetoch sprayade. Vi fick dessutom massor med Myrr i olka former för att kunna hålla dem borta. Kostade inte ett öre för oss.
  • Sixxty

Vad skönt att det inte var hästmyror. Och att ni får bort stackmyrorna de bits ganska elakt. När jag tänker efter så gär nog inte hästmyror det. Dottern brukade komma med dem i handen och visa . Brrrr......

Svar på tråden Myrstack nära huset