• lina95

Tips på enkla mellanmål att ta med sig?

Jag behöver tips på ett bra, enkelt mellanmål.
    Jag funderar på frukt, men finns det någon frukt som man skulle kunna ha i skåpet i skolan utan att det ruttnar och blir äckligt. I alla fall någon frukt som klarar sig i två dagar där.

Vilken frukt är bäst?
    Finns det något annat, enkelt, inte allt för dyrt som man kan ha som mellanmål också? 

• Svar på tråden Tips på enkla mellanmål att ta med sig?
  • UpsyDaisy

Bananer, skaffa  ett sånt  plastskydd så den inte blir mosad i ryggsäcken bara. Har sett liknande skydd för äpplen också, men banan mättar bättre.

• Khaleesi

En del gillar ju riskakor, och de håller hur länge som helst.

Har du tillgång till varmvatten (kaffemaskin?) så kan du ha några olika sorters Varma Koppen i skåpet, och en kopp.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Kjell2

Kokta ägg, olika typer av torra kex, näringsdrycker, knäckebröd

• Khaleesi

Torkad frukt. Russin.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • katalysator

Wasa sandwich är superbra att ha i skåpet tycker jag, håller hur länge som helst och är mättande om man tar de som har lite mer grovt bröd. Olika former av "energy bars" också, jag brukar köpa Eat Natural med yoghurt, blåbär och cashewnötter :) Nötmix av olika slag är också superbra, om det inte finns luftburen nötallergi på skolan. Utöver varma koppen så finns det ju andra pulversoppor som t.ex. nyponsoppa som du kan äta med mandelbiskvier eller digestivekex till. Digestive-kex i sig är ganska mättande och mer fika-aktigt än knäckebröd. 

• Kol

Nötter och mandel gillar jag. Jag brukar också baka typ hälsopizza på surdegsbröd med massa nyttigt och gott på. Fryser in i småbitar, bara att värma när man vill ha :)

Svar på tråden Tips på enkla mellanmål att ta med sig?