• lajjalo

hur mår ni i v5?

ja, hur mår ni?
    jag tvivlar vissa stunder på om jag verkligen ÄR gravid, allt är ju som vanligt.
    har iofs aldrig mått speciellt annorlunda förrän i v8 vid mina andra graviditeter, men det är ju ingen tröst nu när oron sliter i bröstet!
    känner mig mycket gravid ena stunden för att vara säker på att det var fel på testet nästa.
    någon annan?

• Svar på tråden hur mår ni i v5?
  • himla

Här är lilla jag med stort självförtroende, som är i vecka 5 (om jag nu är gravid)... Ska testa på fredag, då jag har BIM...
    Symtom kommer å går sedan några veckor tillbaka:
    Illamående, konstig smak i munnen, svullen mage, "värk" i magen, stickningar i brösten, ömma bröst/bröstvårtor, kissar stup i kvarten, frossa, yrsel... ska jag fortsätta...

Jag återkommer om det blir ett +...

Ha det gott å njut... Fortare än man anar så har man de små i famnen...

//Himla med en son född 040812 i v.35+4, å mf 13/11-2005.

• oLOVEo

hej !

Jag testade + i fredags och igår! Är i v 5 men känner mig också helt ogravid. Lite lite ömande bröst bara....blir så orolig att det ska vara något fel, men det känns lite bättre nu när jag läst att ni inte heller känner er gravida....länktar efter alla symtom vill må illa och kräkas!!!! ;)
    En annan grej jag känner är att ibland har jag världens mensvärk, som typ i natt vaknade jag av att jag hade mensvärk, är rädd att mensen ska komma och att jag inte är gravid....

• Emelle

Jag mår kalas!!
    Jag längtar INTE efter illamåendet. Fyyyyy, om man bara fick slippa.
    Jag är lite öm i brösten, har fått riktigt flaschiga finnar och ganska ont i ryggen, särk´skilt på kvällarna.
    Ja om det fortsätter så här är jag jättenöjd. behöver inte ha fler symtom, tack!

Jag väntar vårt tredje barn. Har en son född -02 och en dotter född -99 sen tidigare!

• Tricia

Jag mår också hur bra som helst.. lite tröttare kanske, öm i brödtvårtorna men bara om jag nyper i dem. Kissar oftare coh känner hur det drar i ligamenten (fast inte så ofta)... Testade mig idag igen ( har lite svårt att tro på det ) provade med preg den här gången efter 2,5 min kom teststrecket fram.. ha ha gissa om jag hann tro att mina tidigare tester gett fel resultat ..Jag är på bim+4, plusset är tydligt men fortfarande är teststrecket kanske hälften så starkt som kontroll strecket. Så jag har redan min första nojja att mitt hcg inte stiger som det ska o att det är nått fel.... *typiskt mig*

• jensan72

Jag har precis ringt till min BM för extra test nästa onsdag - för att säkerställa 100% att vi väntar barn. Och då även räkna ut BF innan det "RIKTIGA" vi får vid UL

Julia var beräknad av oss till 19/11-04 och av UL 12/11-04 Föddes med igångsättning 30!

Hon var storväxt, så därför tror jag på vårt datum och att vi bara gick över 11 dgr istället för ca 3v...

• BebisTess

Just nu är jag i vecka 5. Osäker på Bf dock eftersom mensen varit lite oregelbunden.
    Magen svullnade rejält men gick tillbaka lite men den syns lite.
    Väntar mitt andra barn. Magen växer väl lite fortare då eller hur är det?

Kissar mycket, är trött hela tiden, sticker i brösten. Det är det enda. Men illamåendet kommer nog tyvärr snart. När jag väntade sonen så bodde jag praktiskt taget på toa.. Gick ner i vikt osv. Så jag ser inte framemot det.. Fast jag vet ju att det går över.. Och det för nåt gott med sig.

Evigheter till inskrivningen.. 6 mars.. Hur ska jag kunna vänta så länge?

• Emelle

BebisTess-
    Å, fy vilken evighet tills din inskrivning!!
    Jag har redan fått tid den 30/1!

• BebisTess

Emelle -
    Visst är det? Men jag får snällt vänta. Kanske för att jag har ett barn sen innan?

• icebabe

alltså,jag är i vecka 6 ( 5+5 )
    men har tagit bara en gravid test som visade ett starkt pluss,
    borde man ta en till?läser några här har gjort det.
    eller är mina symptoner nog?
    molnande värk i tjejmagen ( känns som mensvärk,haft det en vecka nu )
    ömma brsöt,svängande humör och enormt godis sug och törst.

borde jag endå ta ett test till?

• BebisTess

Icebabe - Var det starkt så behöver du nog inte ta ett till.
    Jag gjorde 2 . Det första var så otroligt svagt så jag var tvungen att testa några dagar senare och då var det starkt.
    Och ja dina symptom är nog. Nästan mer än mig.

Svar på tråden hur mår ni i v5?