Fytthjälp och flyttstädning av firma, hur ska avtalet/kontraktet se ut osv? Erfarenheter?
Vi ska snart flytta och har fått offerter från olika firmor för flytthjälp och flyttstädning. Vi valde ut en firma som verkade intressant men vi är ändå osäkra.
Mannen var hemma hos oss för att se hur stora möblerna var och antal, han antecknade och gav oss ett ungefärligt prisförslag. Han sa att vi inte behöver betala något förrän allt är klart och vi är nödja.
Jag försökte hitta deras hemsida men fann inget och deras svar var att dom är rätt nya så dom har inte hunnit fixa det (företaget har funnits i ett år). Dom har org.nummer och F-skatt.
Nu har mannen från företaget skickat ett kontrakt men den ser inte proffsig ut, det står inget om nöjd kund garanti, vi får ingen lista på vad som ingår i deras flyttstäd (enligt honom städas det tills att vi är nöjda), det står fullpris och inget om RUT-avdrag (för städning) som vi kom överens om. Vad tycker ni om detta?
Jag vill gärna få läsa om era erfarenheter kring flyttstäd/flytthjälp då vi är nybörjare på sånt här. Hur såg era kontrakt ut? Vad ska vi tänka på? Finns det någon flyttfirma/städfirma som man kan lita på i Stockholmsområdet?
Tack på förhand!