• velvet

Bugaboo-proffs, hjälp mig!

Jag har en Bugaboo Cameleon till min 7-månaders. Hon är väldigt störd av solen. Om hon somnar i vagnen så vaknar hon på en gång om det blir för ljust. För tillfället har jag klämt fast en filt på toppklädseln, men det är så himla opraktiskt och knöligt att hålla på med. Jag funderar därför på att köpa antingen ett parasoll eller ett solskydd från Bugaboo. Är det någon som har erfarenheter av dessa och kan tipsa om vad ni tror är bäst?

Solskyddet kanske bara skyddar mot UV-strålarna och inte mot själva ljuset? Hur blir luften under solskyddet?

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Bugaboo-proffs, hjälp mig!
  • Magriffe

Parasoll tycker jag personligen var värdelöst. Jag köpte en "extra" sufflett från sunshinekids, som man fäster på den vanliga sufletten, blir som en förlängning av den vanliga suffletten. Den var toppen och kommer absolut att användas till bebis två.

• velvet
    Magriffe skrev 2012-04-13 09:56:24 följande:
    Parasoll tycker jag personligen var värdelöst. Jag köpte en "extra" sufflett från sunshinekids, som man fäster på den vanliga sufletten, blir som en förlängning av den vanliga suffletten. Den var toppen och kommer absolut att användas till bebis två.
    Varför tyckte du att parasollet var värdelöst?

Jag ska se om jag kan googla fram den där extra sufletten du nämnde, tack för tipset!
  • Magriffe

Parasollet var meckigt om jag var ute och gick, spretigt och måste vinklas hit och dit. Fällas ihop in o ut i affären, bussen etc.
    Nej, inget för mig. Jag sålde det :)

• Magriffe

Yes! Precis den! :)
    Den är universal och har kardborreband och snören att fästa den med. Du hittar sätt att fästa den med.

• velvet
    Magriffe skrev 2012-04-13 10:01:48 följande:
    Parasollet var meckigt om jag var ute och gick, spretigt och måste vinklas hit och dit. Fällas ihop in o ut i affären, bussen etc.
    Nej, inget för mig. Jag sålde det :)
    Aha, jag hade inte en tanke på att det skulle vara bökigt på bussar osv, men det borde jag väll kunnat räkna ut?

Det kanske får bli ett solskydd från sunshine kids istället då. Glad
  • Magriffe

Jag gillar solskyddet för att det kan ditta där och fällas upp o ner precis som suffletten, inget meck. Och sen att jag kan se bebis :) priset är bra oxå :)
    Lycka till!

• velvet

Jag har sett sånna, men undrar hur luften blir där inne?

• Min älskade dotter
    velvet skrev 2012-04-13 14:50:07 följande:
    Jag har sett sånna, men undrar hur luften blir där inne?
    Är det varmt så får man  inte dra för helt, det kommer ju iofs in luft på sidorna men mitt i sommaren ska man ju vara försiktig. Men när vi är ute nu så drar jag för  helt när hon sover och när hon är vaken så kan man dra för på ena sidan så inte solen kommer rätt i ögonen. Sen går det att knyta upp den så det blir ett solskydd mer. Kolla sidan jag länkade till så visar de "solskyddet".
  • Hejåhå

Om du vill göra ett draperi liknande kurtis så använd duschdraperi krokar!
    Jag har en tunn bomullsduk och en två krokar på sommaren. Det funkar.
    Man har ju bara helt fördraget när man har solen i ryggen. I värsta fall kan du ju alltid vända handtaget så att sufletten skymmer :)

Svar på tråden Bugaboo-proffs, hjälp mig!