Inlägg från: velvet |Visa alla inlägg
  • velvet

Bugaboo-proffs, hjälp mig!

Jag har en Bugaboo Cameleon till min 7-månaders. Hon är väldigt störd av solen. Om hon somnar i vagnen så vaknar hon på en gång om det blir för ljust. För tillfället har jag klämt fast en filt på toppklädseln, men det är så himla opraktiskt och knöligt att hålla på med. Jag funderar därför på att köpa antingen ett parasoll eller ett solskydd från Bugaboo. Är det någon som har erfarenheter av dessa och kan tipsa om vad ni tror är bäst?

Solskyddet kanske bara skyddar mot UV-strålarna och inte mot själva ljuset? Hur blir luften under solskyddet?

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Bugaboo-proffs, hjälp mig!
  • velvet
    Magriffe skrev 2012-04-13 09:56:24 följande:
    Parasoll tycker jag personligen var värdelöst. Jag köpte en "extra" sufflett från sunshinekids, som man fäster på den vanliga sufletten, blir som en förlängning av den vanliga suffletten. Den var toppen och kommer absolut att användas till bebis två.
    Varför tyckte du att parasollet var värdelöst?

Jag ska se om jag kan googla fram den där extra sufletten du nämnde, tack för tipset!
  • velvet
    Magriffe skrev 2012-04-13 10:01:48 följande:
    Parasollet var meckigt om jag var ute och gick, spretigt och måste vinklas hit och dit. Fällas ihop in o ut i affären, bussen etc.
    Nej, inget för mig. Jag sålde det :)
    Aha, jag hade inte en tanke på att det skulle vara bökigt på bussar osv, men det borde jag väll kunnat räkna ut?

Det kanske får bli ett solskydd från sunshine kids istället då. Glad
  • velvet

Jag har sett sånna, men undrar hur luften blir där inne?

Svar på tråden Bugaboo-proffs, hjälp mig!