• h8him

Erbjuda mer umgänge i tvist?

Vad har du erbjudit? Bor ni nära varandra?

• h8him
    Anonym skrev 2012-04-15 10:29:30 följande:
    Han bor tio minuter bort, bilresa.

2 gånger i veckan  har jag erbjudit om förutsättningarna ska vara att barnet ska kunna sova över (de har aldrig levt ihop).
    så det blir 3 dagar ena veckan och 2 nästa vecka kan man säga då.
    Tycker vårt barn får lära känna honom och hans nya hem först. Han flyttade 1 mars.

1 gång i veckan har han nu och vill att barnet ska sova över varannan helg. så han vill ha 1 gång ena veckan och 2 dagar nästa.

Jag tycker mitt förslag är det bästa och snällast för vårt barn.

Men han har vägrat enas om nåt sånt :(    
    Vad menar du med att han flyttade 1 mars? Har han bott på annan ort? Hur har umgänget sett ut innan?

Varför är du emot övernattning? Har ni testat det?
  • h8him
    Anonym skrev 2012-04-15 21:32:41 följande:
    Han flyttade till en lägenhet som nu är tämligen obekant för vårt barn eftersom de bara ses en gång i veckan.
    Jag är inte emot övernattning i sig, men är av uppfattningen att barn knyter ann lättare vid tätare umgänge.
    Som du ser i mitt förslag; går jag med på övernattning, men inte på hans vilkor utan vid en tätare kontakt. 
    Så länge barnet är trygg med pappa så spelar själva boendet mindre roll. Men självklart borde barnet få träffa sin pappa oftare än varannan helg.
  • h8him
    Anonym skrev 2012-04-15 21:56:50 följande:
    tyvärr är det i dagsläget "jobbigt" för pappan... Men jag kan ju åtminstone erbjuda tänker jag. Sen får tingsrätten avgöra.
    Ja, det är nog allt du kan göra. Att barnet bara ska träffa sin pappa varannan helg och bara är 1 år känns inte helt okej. Men tyvärr kan en umgängesförälder aldrig tvingas till umgänge även om det finns en dom på att denne ska ha umgänge varje vecka... Det är inte alltid så att barnen får det de behöver.
Svar på tråden Erbjuda mer umgänge i tvist?