Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Nihilisten

Känner sparkar långt ner, normalt?

Är i vecka 28 nu och känner ibland sparkar väldigt långt ner, känns det som. Idag har jag t.ex känt sparkar långt ner, nästan så långt ner som i höjd med höftbenen, är det fler som brukar känna så och är det normalt? Det känns rätt konstigt men är säker på att det är barnet som rör sig. Är lite orolig.

• Svar på tråden Känner sparkar långt ner, normalt?
  • gladtjeej

Jag känner också sparkar eller om det är armar/händer jag känner neråt ibland. (är i vecka 37) min bebis låg då i säte när jag kände det.

• Anna jkp

Är du orolig så ring till förlossningen för att kontrollera. Där tar de ul.
    Bättre att ringa en gång förmycket än en gång förlite. 

Synlig gör kvinnovåldet
  • Egendomligt

Jag känner fosterrörelser långt ned också, inte rena sparkar dock, för de brukar vara upptill på magen, men bebisarna rör väl armar och så också tänker jag.

• Piano

Här sparkas det oxå låångt ner så det är nog normalt. :)

• Nihilisten
    Anna jkp skrev 2012-04-13 15:04:20 följande:
    Är du orolig så ring till förlossningen för att kontrollera. Där tar de ul.
    Bättre att ringa en gång förmycket än en gång förlite. 
    Vill inte ringa förlossningen för minsta lilla, har redan varit dit en gång när jag inte kände av bebisen på ett par dagar. Känner mig hysterisk om jag ringer dit nu igen. För jag har ju känt bebisen, bara att det känns långt ner. Men det verkar ju vara normalt så jag kan nog känna lugnet :)
  • Nihilisten
    Egendomligt skrev 2012-04-13 15:14:15 följande:
    Jag känner fosterrörelser långt ned också, inte rena sparkar dock, för de brukar vara upptill på magen, men bebisarna rör väl armar och så också tänker jag.
    Det är ungefär så som jag känner också. Kan inte känna exakt vad för kroppsdel, men det rör sig iallafall, inte lika tydligt som sparkar dock.
  • Nihilisten
    gladtjeej skrev 2012-04-13 15:03:31 följande:

Jag känner också sparkar eller om det är armar/händer jag känner neråt ibland. (är i vecka 37) min bebis låg då i säte när jag kände det.

Okej, då kan jag nog känna lugnet nu :)
  • Nihilisten

Tack för svaren, skönt att veta att det är i sin ordning att känna rörelser långt ner :)

• Carro34

Jag är i vecka 26 och känner också rörelser långt ner, men bara när jag sitter och oftast då vid skrivbordet på jobbet. Känns som han inte får plats utan att han hamnar längre ner när jag sitter....  lägger jag mig på rygg så känns det längre upp igen

• lotten77

Jag har bara haft sparkar nedåt med mina barn, båda har legat i säte.

• Galino

Jag känner också av rörelser/sparkar långt neråt, mot ljumskarna till känns det som. Lite obehagligt men så har hon hållt på under hela tiden jag känt hennes röresler så jag är inte orolig :) Är i vecka 33 nu.

• Silee

Jag kände också sparkar långt ner, så obehagligt !

Silee.blogg.se --Mamma till Isaac 120216, i England
  • Jeff

Jag brukade bli boxad nere vid höftbenet efter att dottern vände sig med huvudet ner, det fortsatte tills hon kom ut :)

• QueenObscene

Jag kände nästan bara sparkar långt ner i höjd med höftbenen och under naveln tills jag var i v.30 ungefär. Sen vände hon sig med huvudet neråt och låg så (eller på tvären när hon fortfarande kunde "snurra") tills förlossningen.

• ViTvåBlirTre

Jag kände oxå rörelser vid ena höftbenet från v.30, detta va bebisen som låg i slog mig med händerna! så tror inte att du behöver oroa dig! Glad

• Happiness1

Min krabat i magen sparkar å slår överallt i magen. Ibland känns det som han slår/sparkar på själva blygbenet. Men så har han hållt på sedan jag började känna av honom. Ibörjan var det ju inte konstigt kände första rörelserna v 15. Å då är han ju långt ner i magen. Är nu i v 30 å har en väldigt livlig krabat som sparkar å slå där kan kommer åt Så jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig. Bm mäter ju sf måttet från blygdbenet å uppåt vilket innebär att bebisen har plats därifrån och då också kan sparka/slå långt ner i magen. Lycka till med resten av graviditeten!

• Autumngirl

Jag har gått 29+6 idag och bär mitt barn väldigt långt ner. Hela magen är väldigt "låg". Känner ofta sparkar väääldigt långt ner, nästan så man blir rädd att h*n vill sticka ut en fot^^
    Min bebis ligger på tvären så det är rörelser överallt! 

• MalinV

Jag känner också fosterrörelser långt ner i magen, armar gissar jag, mest mot ena höftbenet. Och huvudet trycker rätt ofta på rakt söderöver (dvs typ i musen känns det som, ha, ha). Lite lagom skönt... Är i v 37, liten har haft huvudet neråt sen v 29 och kan enligt BM inte vända på sig längre. Dock är huvudet rörligt ännu, fast har trängt ner långt i bäckenet.

Svar på tråden Känner sparkar långt ner, normalt?