Inlägg från: Nihilisten |Visa alla inlägg
  • Nihilisten

Känner sparkar långt ner, normalt?

Är i vecka 28 nu och känner ibland sparkar väldigt långt ner, känns det som. Idag har jag t.ex känt sparkar långt ner, nästan så långt ner som i höjd med höftbenen, är det fler som brukar känna så och är det normalt? Det känns rätt konstigt men är säker på att det är barnet som rör sig. Är lite orolig.

• Svar på tråden Känner sparkar långt ner, normalt?
  • Nihilisten
    Anna jkp skrev 2012-04-13 15:04:20 följande:
    Är du orolig så ring till förlossningen för att kontrollera. Där tar de ul.
    Bättre att ringa en gång förmycket än en gång förlite. 
    Vill inte ringa förlossningen för minsta lilla, har redan varit dit en gång när jag inte kände av bebisen på ett par dagar. Känner mig hysterisk om jag ringer dit nu igen. För jag har ju känt bebisen, bara att det känns långt ner. Men det verkar ju vara normalt så jag kan nog känna lugnet :)
  • Nihilisten
    Egendomligt skrev 2012-04-13 15:14:15 följande:
    Jag känner fosterrörelser långt ned också, inte rena sparkar dock, för de brukar vara upptill på magen, men bebisarna rör väl armar och så också tänker jag.
    Det är ungefär så som jag känner också. Kan inte känna exakt vad för kroppsdel, men det rör sig iallafall, inte lika tydligt som sparkar dock.
  • Nihilisten
    gladtjeej skrev 2012-04-13 15:03:31 följande:

Jag känner också sparkar eller om det är armar/händer jag känner neråt ibland. (är i vecka 37) min bebis låg då i säte när jag kände det.

Okej, då kan jag nog känna lugnet nu :)
  • Nihilisten

Tack för svaren, skönt att veta att det är i sin ordning att känna rörelser långt ner :)

Svar på tråden Känner sparkar långt ner, normalt?