Inlägg från: Törnrosa |Visa alla inlägg
  • Törnrosa

Lesotho

Finns det någon som har adopterat från Lesotho här, eller är på gång? Vi funderar mycket på Lesotho eller Etiopien. Det är ju inte så många som har adopterat därifrån än, men det kanske finns någon? Jag undrar t. ex

* Hur bor man i Lesotho, har man tillgång till rent vatten?

* Hur är hälsan på barnen?

* Kommer det syskonpar därifrån som det gör från Etiopien? Delar de på syskongrupper eller adopteras de alltid tillsammans?

* Hur gamla är barnen på barnhemmet, finns det mest små barn eller finns det många större också?

* Vill de ha med ett intyg på att man är med i svenska kyrkan? Måste båda makarna vara medlemmar?

* Hur länge har ni fått stanna under resan?

* Hur lång tid innan resan fick ni resebesked?

* Har det kommit några förfrågningar om sn-barn?

* När under resan fick ni ta med barnet under er vård?

• Svar på tråden Lesotho
  • Törnrosa

Tack för att du delar med dig av deras berättelse. Vad härligt att höra att det gått bra för honom. Är de inte med i någon kyrka alls, någon utav dem alltså?

• Törnrosa

Tack så jättemycket för att du delar med dig! Och grattis till tvillingtjejerna!
    Det var verkligen billigt med maten, är det lika billigt att handla annat också där som kläder och leksaker etc?
    Jobbigt att ni fick vänta så länge på att resa. Är det därför du hade valt Etiopien istället om ni vill ha syskon?
    Vi tänkte ha Etiopien som andra hands val. Min man har en kusin som är adopterad från Sydafrika, därför vill vi gärna åka till Lesotho, Sydafrika godkänner inte oss.

Hur länge fick ni vänta på BB efter ni skickat papprena?

• Törnrosa

Oj  då kan ni inte ha ätit så mycket. Vi skulle inte kunna gå ned så mycket ;)

Då fick ni ju vänta väldigt länge från ansökan till att ni var hemma alltså.

Vet du om era barn fick se några kort på er innan ni kom? Fick barnen de korten som ska med i ansökan eller fick ni skicka nya kort? Många frågor tydligen...;)

Åkte ni på några utflykter under tiden i lesotho?

• Törnrosa

Vad härligt det låter :)

AC ordnar alltså själv en del utflykter.

Precis så funderar jag också på om vi skulle göra, åka på någon mindre utflykt innan.

Var de så där rädda för främlingar som de skriver om på hemsidan?

Svar på tråden Lesotho