• Anonym (Josefine)

Kan man vara tjock eller överviktig om man har storlek 36 i byxor?

Jag vill inte att någon ska ta illa upp för att jag skriver denna frågan...

Känner mig bara väldigt vilsen i min kropp, ända sedan jag var liten så har jag alltid
    känt mig överviktig...

Jag kan få känslan att folk tittar på mig för att jag ser tjock ut..

Jag har stora komplex, och funderar nästan hela tiden på detta...

Kan man vara överviktig om man har storlek 36?

Mvh Josefine 

• Svar på tråden Kan man vara tjock eller överviktig om man har storlek 36 i byxor?
  • Anonym

Ja om man är typ 100cm lång! (annars så är man INTE tjock med stl 36!!!!)

• Whitetrash86

skulle vilja säga vanligtvis inte,.. men det beror ju lite på hur lång du är också. samt var fettet sitter... så omöjligt är det ju inte

jag har stl 34/36 och tycker att jag är "fett" om magen, snarare degig efter 2 graviditeter och lathet inom träningen. men annars så är jag nästan FÖR smal

• Anonym
    Whitetrash86 skrev 2012-04-13 22:24:58 följande:
    skulle vilja säga vanligtvis inte,.. men det beror ju lite på hur lång du är också. samt var fettet sitter... så omöjligt är det ju inte

jag har stl 34/36 och tycker att jag är "fett" om magen, snarare degig efter 2 graviditeter och lathet inom träningen. men annars så är jag nästan FÖR smal
    Att vara "degig" är inte samma som att vara tjock! Att vara "degig" är helt enkelt att man är otränad. Det är skillnad! Man kan ha en tränad kropp med stl 36 och en otränad kropp med stl 36. Men man är ändå inte tjock!
  • Anonym

Nej du är inte FET om du har storlek 36 i byxor. 

• Anonym

Knappast, men man kan ha en felaktig uppfattning om varför folk tittar på en. Om de nu faktiskt gör det.

• Whitetrash86
    Anonym skrev 2012-04-13 22:27:20 följande:
    Att vara "degig" är inte samma som att vara tjock! Att vara "degig" är helt enkelt att man är otränad. Det är skillnad! Man kan ha en tränad kropp med stl 36 och en otränad kropp med stl 36. Men man är ändå inte tjock!
    ja sa ju det... jag vet att jag är degig eftersom jag är otränad... men om jag tittar i spegeln kan jag tycka att jag ser fet ut just där... och om man då har en förvrängd syn på sin kropp på det så kan man mycket väl tycka att man är smäll fet... fast man inte är det!
  • Anonym
    Whitetrash86 skrev 2012-04-13 22:35:38 följande:
    ja sa ju det... jag vet att jag är degig eftersom jag är otränad... men om jag tittar i spegeln kan jag tycka att jag ser fet ut just där... och om man då har en förvrängd syn på sin kropp på det så kan man mycket väl tycka att man är smäll fet... fast man inte är det!
    Ja man kan Tycka att man är fet. Men då har man som du säger en förvrängd syn på kroppen då. För en person som har byxstorlek 36 är INTE tjock!
  • Anonym

TS hur lång är du? och hur mycket väger du? (om jag får fråga?)

• Anonym (Josefine)

Tack för era svar.

Jag vet inte varför jag har den känslan..

Det är aldrig någon som har sagt något, men som jag skrev
    så var jag överviktig som yngre... Det vet jag när jag när jag tittat på
    kort..
    Fick höra kommentarer om det då.

Något som känns konstig är.

När jag gick på gymnasiet så kände jag mig som den största tjejen på skolan..

Men hittade en gammal film som vi spelade in, började gråta och såg på mig själv som rätt liten i efterhand.

Så konstigt att man kan vara så skev.

Träffade en kille för ett tag sen, han sa alltid till mig att jag var som en liten söt thailändska i kroppen,
    alltså måste han ju tyckt att jag är liten..

Ändå kan jag grubbla sönder mig på detta..  och tänka att han driver med mig.

Jag vet att det låter konstigt, men jag tänker på detta hela tiden..

Jag äter nästan aldrig sötsaker, lever på saker utan fett och tränar ca 3 ggr i veckan..

Svar på tråden Kan man vara tjock eller överviktig om man har storlek 36 i byxor?