Inte är det ok av chefen att säga så här (småbarnsmamma)?
Jag har jobbat deltid fram till några veckor sedan då jag började på heltid. De senaste månaderna har jag jobbat mer eftersom det verkligen har behövt och jag har haft möjlighet till det (så jag har många flextimmar). Eftersom jag har små barn så har jag behövt gå tidigare tre gånger i veckan, även när jag går heltid. Jag är alltid en av de första som kommer till jobbet. På mitt jobb skriver vi upp på en tavla om vi går tidigare och det har jag alltid varit noggrann med. Att gå tidigare har funkat tidigare men helt plötsligt säger min chef till mig att han sett att jag skrivit att jag går tidigare och det är inte ok när jag jobbar heltid (!!). Vet att en annan tjej som jobbat heltid har kommit tidigare till jobbet eftersom hon ibland behövt gå tidigare pga hämtning men nu känns det som om det inte är ok för min del.... Snart har vi sommartid och som heltidare så jobbar vi några tim mindre vilket skulle göra det lättare för mig förstås. Jag är väldigt flexibel med att stanna längre om det är nåt speciellt. När jag går tidigare är det vanligtsvis inget annat speciellt att göra förutom administativt/eget arbete så jag förstår inte denna oflexibilitet helt plötsligt. Jag berättade detta för en kollega och hon tyckte det märkligt men att jag inte ska ta det personligt. Chefen kan slänga ur sig ogenomtänkta kommentarer ibland men jag blir ledsen. Jag tar också mycket färre raster eftersom jag går tidigare samt jobbar hårdare än de flesta tycker jag så detta känns då ännu mer orättvist. Det sista hon sa var "vi får se över detta....." Nu känns det som om bollen ligger hos henne. Det känns som om jag ska straffas för att jag går upp på heltid.