• SupersurasunkSara

Jysk soffa? Kvalité?

Hej

Jag funderar lite på en Jysksoffa, deras 'Ohio' som man bygger ihop själv, är den något att ha? Vet att Em har likadant, att man kan bygga själv, men Jysks soffa passade bättre i måtten.

Passar dock på att fråga om Em´s soffor är bra i kvalitén i fall att

Jämför gärna med Ikeas soffor som jag har mer erfarenhet av. Och jag vet att man får vad man betalar för, men en Ikeasoffa för 10 000 brukar ha bättre kvalité än en soffa för samma pris i andra affärer.

• Svar på tråden Jysk soffa? Kvalité?
  • Momalicious

Vi har haft en soffa från jysk, en divansoffa i fuskläder. Den var jättebra. Vet att det inte är samma men ändå. Mitt tips är att gå till en jyskaffär och titta och provsitta. Vissa av deras saker är bra och andra inte.

• SupersurasunkSara

Jag såg att den fanns där och provsatt, den var skön, men tänkte mer om den höll eller blev nersutten direkt.
    Sen kollade jag måtten via nätet och såg att de var bättre än Em´s soffor och även Ikeas Karlstad som var lite för bred.

• Momalicious

Nu var det ju inte exakt samma vi hade men vi hade den i tre år och den såg ny ut när vi sålde den och den hade använts flitigt.

• Momalicious

Ja det tror jag absolut! Nu när jag tänker efter köpte några kompisar en sån soffa du funderar på och den var jättesnygg. Såg dyrare ut än den var. :)

• Mother of William

Nu köpte inte vi en likadan soffa som du planerar att köpa, utan vi köpte en divan-bäddsoffa. Men den inhandlades för ca 7 månader sedan och efter bara några veckor började man känna bjälkarna genom dynorna och nu är den helt nersutten och grymt obekväm. Plus att tyget är söndernoppat och har spruckit i sömmarna. Så för oss blir det till att köpa en ny soffa - från IKEA denna gång.

Aldrig mer soffa från Jysk!

• SupersurasunkSara
    Momalicious skrev 2012-04-14 12:20:22 följande:
    Ja det tror jag absolut! Nu när jag tänker efter köpte några kompisar en sån soffa du funderar på och den var jättesnygg. Såg dyrare ut än den var. :)
    Ja den var riktigt snygg Och som sagt, måtten passade bra
  • SupersurasunkSara
    Mother of William skrev 2012-04-14 14:27:40 följande:
    Nu köpte inte vi en likadan soffa som du planerar att köpa, utan vi köpte en divan-bäddsoffa. Men den inhandlades för ca 7 månader sedan och efter bara några veckor började man känna bjälkarna genom dynorna och nu är den helt nersutten och grymt obekväm. Plus att tyget är söndernoppat och har spruckit i sömmarna. Så för oss blir det till att köpa en ny soffa - från IKEA denna gång.

Aldrig mer soffa från Jysk!
    Aj då, ja det är det jag är rädd för, men även Ikeas soffor kan bli såna. Ett par vänner har Ektorp, hörn och där har en av platserna en stång eller vad det är som känns genom alltihopa och gjorde nästan från början.
Svar på tråden Jysk soffa? Kvalité?