• Mamma1988

Brun mens? Va kan detta vara? Någon som kan hjälpa mig?

Hej!

Igår (fredag 13/4) skulle ja ha min beräknade mens, men i torsdags kom de brunt i byxan. Tänkte inte mer på de men nu börjar ja fundera, va kan detta vara? De e inte mycke utan kommer lite då och då.  
    Pratade me sambon om de igår o han sa att de e gammalt blod, då blir ja rädd..
    Har läst på nätet typ halva natten om att det är många som får så om dom är gravida.
    Va tror ni? Någon som känner igen sig?
    Jag mår illa, är hungrig, fixar inte vissa dofter, stenhård i magen.
    Gjorde ett test nyss men de visar bara ett "spöksträck" enligt både mig & sambon.
    Va tror ni? Gravid trotts alls?        

• Svar på tråden Brun mens? Va kan detta vara? Någon som kan hjälpa mig?
  • akiire

Jag blödde i v 12 i båda mina graviditeter. Sen kom det som bryna flytningar. Läkaren sa att det va agammalt blod. Jag jar inte fått misfall i någon av graviditeterna. Är nu inne i v 37 mwd mitt andra barn. Vilken vecka är du i?

• Dangerous

Är blodet brunt är det en "gammal" blödning, är det rött är det färskt. Har inte mensen kommit igång om 2 dagar så testa dig igen med ett grav.test om du är gravid så var det nog en "nidblödning" du fick.

• Mamma1988

Okej. Är i vecka 5 eller 6 isf.
    Ja har två pojkar redan och på båda dom har grav.test visat sig sent. Runt vecka 6-8.  

• Saheell

Jag fick brunt blod när jag var gravid, i början då mensen skulle kommit ungefär kom det. Jag pratade med min BM om det och det är vanligt att man får så runt den tiden man brukar få mens. Dock inget farligt så länge det inte gör ont eller kommer rött blod. Brunt blod som kommer från kroppen är gammalt blod. Rött blod är färskt blod. Ring och hör med läkare om du är orolig eller BM. 

• cesse26

Jag hade brunt blod från och till i vecka 6-9 det kom rätt mycket dessutom 
    Brunt blod är gammalt blod   
    rosa blod brukar inte vara någon fara
    Oftast brukar det vara klarött blod som inte är lika bra i samband med smärtor

Nu är jag i vecka 25 :) 

• Mamma1988

Men e de någon som vet varför de kommer gammalt blod? E de inte farligt för kroppen att ha massa gammalt blod i sig?
    Mina tankar springer i väg nu.

• Dangerous
    Mamma1988 skrev 2012-04-14 10:17:30 följande:
    Men e de någon som vet varför de kommer gammalt blod? E de inte farligt för kroppen att ha massa gammalt blod i sig?
    Mina tankar springer i väg nu.

Nej det är inget farligt helt naturligt. Låt säga att det var en "nidblödning" du fick, det sker när ägget fäster inne i livmodern, kunde ha skett för flera dagar sen men kommer inte ut förens nu. Det som är farligt däremot är om du får smärtor och det pumpar ut klar rött blod.
  • Mamma1988
    Dangerous skrev 2012-04-14 10:22:40 följande:
    Nej det är inget farligt helt naturligt. Låt säga att det var en "nidblödning" du fick, det sker när ägget fäster inne i livmodern, kunde ha skett för flera dagar sen men kommer inte ut förens nu. Det som är farligt däremot är om du får smärtor och det pumpar ut klar rött blod.

Okej.
    Nä ja känner inget mer än att ja mår illa, trött, stenhård i magen, känslig för vissa dofter.  
  • Dangerous
    Mamma1988 skrev 2012-04-14 10:28:58 följande:
    Okej.
    Nä ja känner inget mer än att ja mår illa, trött, stenhård i magen, känslig för vissa dofter.  
    Okej, det kan även vara mensen som spökar för dig. Men vänta som sagt i 2 dagar till, har inte mensen kommit så testa dig igen =)
  • Mamma1988
    Dangerous skrev 2012-04-14 10:32:01 följande:
    Okej, det kan även vara mensen som spökar för dig. Men vänta som sagt i 2 dagar till, har inte mensen kommit så testa dig igen =)

Joo de e sant.

Blev så frågsam när de blev såhär.  
  • angio101

jag har alltid en eller två dagar med brunt blod/flytningar innan min "riktiga" mens sätter igång, så för mig är det helt normalt.

Den här graviditeten så fick jag min bruna "mens" när jag skulle, men det gick aldrig över till rött blod utan bara bruna flytningar i en vecka. Testade och plussade, har inte haft några komplikationer än, v38+4.

• Mamma1988
    angio101 skrev 2012-04-14 11:54:19 följande:
    jag har alltid en eller två dagar med brunt blod/flytningar innan min "riktiga" mens sätter igång, så för mig är det helt normalt.

Den här graviditeten så fick jag min bruna "mens" när jag skulle, men det gick aldrig över till rött blod utan bara bruna flytningar i en vecka. Testade och plussade, har inte haft några komplikationer än, v38+4.

:)
  • angio101

jag testade ju lite senare, typ två veckor efter "mens" just för att jag trodde att min mens fortfarande var lite knäpp efter förra graviditeten, MEN jag var så himla trött och det fick mig att tänka om och jag testade, så jag hade aldrig nåt spökstreck utan ett starkt plus.

• Mamma1988
    angio101 skrev 2012-04-14 12:25:13 följande:
    jag testade ju lite senare, typ två veckor efter "mens" just för att jag trodde att min mens fortfarande var lite knäpp efter förra graviditeten, MEN jag var så himla trött och det fick mig att tänka om och jag testade, så jag hade aldrig nåt spökstreck utan ett starkt plus.
    okej, ja väntar o testar på måndag igen om inte riktig mens kommer. Annars gör ja nytt veckan där på..
Svar på tråden Brun mens? Va kan detta vara? Någon som kan hjälpa mig?