• Kevin och Englahs Mamma

Vilken färg på fog till shackrutigt klinkers?

Vi håller på och lägger svart/vitt klinkers i tvättstugan.
    Min svärfar säger att det är svart fog som blir bäst, en golvaffär säger Antracitgrå.
    Tydligen så gör svart fog att de svarta plattorna ser större ut enligt affären. Men Antrcitgrå då, känns inte som grått passar alls.

Nån som har shackrutigt eller har tips ändå? Tack på förhand:)    

• Svar på tråden Vilken färg på fog till shackrutigt klinkers?
  • Nasrin

vi hade atracitgrå, blev skitsnyggt. Du ska definitivt inte köra på svart, kommer se helmysko ut!

• Ernst Hugo

Antracit bli perfekt

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Saheell

Ja grått! Annars kommer de svarta se större ut, har ni vitt kommer de vita se större ut. Grått bryter av båda färgerna och smälter faktiskt in bra (vi har samma hemma).

• riboflavin

Min syster har den typen av klinker i sitt kök. Luckorna är pastellblå och hon chansade vilt och fogade med samma blå färg. Jag tyckte hon var galen först, men resultatet blev jättebra faktiskt.
    Så tveka inte att tänja lite på gränserna om ni har någon accentfärg i rummet för övrigt. Bör kanske undvikas om ni inte tänkt bo kvar länge.

Har tyvärr ingen bild

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Chianti
    riboflavin skrev 2012-04-14 18:33:48 följande:
    Min syster har den typen av klinker i sitt kök. Luckorna är pastellblå och hon chansade vilt och fogade med samma blå färg. Jag tyckte hon var galen först, men resultatet blev jättebra faktiskt.
    Så tveka inte att tänja lite på gränserna om ni har någon accentfärg i rummet för övrigt. Bör kanske undvikas om ni inte tänkt bo kvar länge.

Har tyvärr ingen bild
    Cool! Kan du inte ta en bild?
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • riboflavin
    Chianti skrev 2012-04-14 18:57:21 följande:
    Cool! Kan du inte ta en bild?
    Jag kan be henne skicka en, de bor typ 200 mil bort :)
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Vilken färg på fog till shackrutigt klinkers?