Inlägg från: Halmstadtjej1986 |Visa alla inlägg
  • Halmstadtjej1986

Clearblue Fertilitetsmonitor

Hoppar in jag också. Efter 2,5 års försök att bli gravida har vi nu införskaffat en fertilitetsmonitor eftersom jag har skitsvårt att tyda vanliga små ägglossningsstickor + att jag tidigare haft väldigt oregelbunden mens. Har nu gått ner strax över 30 kg, å mensen har nu kommit 4 månader i rad. Härligt. Första försöket med monitorn förra månaden, men fick aldrig något max-utslag. Dock fick jag min mens. Denna månaden fick jag max-utslag igår (dag 16 i cykeln), tog även ett clearblue digital ÄL-test som visade glad gubbe. Vi sexade dag 14, dag 16 (igår) och det kommer bli åtminstone ikväll och imorgon också.
    Jag hoppas tant röd sen håller sig borta ett par månader, för nu vill jag f*n att det är vår tur!

Förresten, har ni koll på det där med ÄL-sekret?....Jag har inga trådiga äggviteflytningar, utan mina är creme-vita, lotionaktiga....vilket det är i princip under hela cykeln. Är det nåt man behöver oroa sig över eller kan även det vara "fertilt sekret"?
    Flytningen är inte i några mängder och rinner sällan ut i trosan, utan jag märker oftast av det genom att själv "känna efter".

• Halmstadtjej1986
    Lino83 skrev 2012-09-15 00:21:11 följande:
    Mensen kom idag.. Men på ett sätt så är det lite spännande eftersom jag nu ska börja med pergotime nästa vecka.
    Någon som vet om det går bra att äta pergotime och ändå använda sig av clearblue fertilitetsmonitor? Risk för missvisande resultat?
    Jag har hört att det absolut kan vara missvisande, men det är framförallt om den visar "mellan-läge" typ hela tiden. Får du dock ett max-utslag så är det ägglossning. Så har jag iaf fått det förklarat för mig.
    Använder dock inte pergotime, men har vänner som har gjort.
    Lycka till!
  • Halmstadtjej1986
    Patricia Helena skrev 2012-09-14 15:57:51 följande:
    Hej Halmstadtjej. Det kommer nog bli lättare för er med monitorn nu! Grattis till den stora vikt nedgången :) det där med ÄL flytningar är jag inte så bra på. Och håller inte sådär jätte koll på mina egna i heller. Men har hört att dem ska ju vara trådliknande när man har ÄL. För att Sperman ska kunna ta sig fram på ett bra sätt. Själva gick min monitor ner på 2 ploppa idag på dag 14. Så här börjar den eviga väntan nu :/
    Hur menar du med gick ner till 2 ploppar?..Blev det aldrig nåt max-utslag denna månaden?
    Har ni försökt länge?

• Halmstadtjej1986
    Patricia Helena skrev 2012-09-15 12:53:24 följande:
    Jag har hört samma sak som du säger Halmstadtjej, att monitorn ändå ger Max utslag när det väl är ÄL på G :) fast man går på Pergo. Jodå jag fick MAX utslag på dag 12 o 13. Nu idag på dag 15 gick den ner till bara 1 plopp. Har ni som använder monitorn också upptäckt att när apparaten är avstängd och man lutar den lite, så kan man ju skymta alla ikonerna på den. Och nere i vänster hörn kan man se ett plus o ett minus. Har kollat i manualen och dem ikonerna finns inte med. Kan det vara så att i framtiden ska monitorn också kunna läsa av om vi är gravida? Jag tänkte själva ringa till Clear Bloue nu på måndag och fråga om detta. Ville bara kolla om ni också sett det? Glömde skriva att vi har försökt i 4 år nu Halmstadtjej :/
    Jag ser samma sak på min, har också undrat vad det är för ikoner. Jag kan även se en "bock" . Så alltså +, - och en "bock" kan jag se. Skriv gärna här när du pratat med Clearblue, kan va spännande å se vad dem säger. :)
    Har ni använt monitorn länge?...Har ni fått någon hjälp av sjukvården, eller har ni försökt bli gravida "själva" i 4 år?
  • Halmstadtjej1986
    Lino83 skrev 2012-09-10 11:11:16 följande:
    Oh, vad trevligt att det blivit lite liv i denna tråden! :)

Jag är på dag 30 idag och det är nu som "väntan" är näst intill olidlig.. Har en cykel på mellan 32-35 dagar och enligt min ÄL så har jag förväntad (icke?) BIM på fredag. Har INGA symptom dock så jag tror inte det tagit sig denna gången heller, men måste säga att jag hittills gillar fertilitetsmonitorn skarp! :)
    Hur har det gått?..Har mensen kommit eller har du grav-testat dig?..*håller tummarna hårt* :)
  • Halmstadtjej1986
    Lino83 skrev 2012-09-17 14:37:02 följande:
    Tänker inte använda mig av monitorn nu när jag börjar med pergotime, eftersom risken finns att det blir missvisande. Ska på VUL nästa tisdag och ifall de ser några ägg på G då så ska jag börja med clearblues digitala ÄL-test igen.

Lycka till alla!
    Men om fertilitetsmonitorn kan vara missvisande så kan väl likväl vanliga ÄL-stickor också vara det?..Eller?..
Svar på tråden Clearblue Fertilitetsmonitor