• Anonym

Mina barn kan inte sjunga rent.

Hur gamla är barnen?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-14 20:16:19 följande:
    Hur gamla är barnen?
    3 och 7 i TS
  • Anonym

Det är nog individuellt. Jag sjunger ofta falskt men två av mina tre barn är riktigt tonsäkra och har bra röster. Minsta är för liten för att man ska kunna säga något. Min sambo sjunger hyfsat rent men har ingen sångröst.

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2012-04-14 20:21:47 följande:
    ja, fröknarna på förskolan tar upp låtarna för lågt och det är problem. 
    Men de kanske inte kan sjunga högre?
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2012-04-14 20:30:51 följande:
    Nej, precis, men om man inte tränar så blir det inte bättre.
     Det kanske har blivit bättre sedan man uppmärksammat att det inte är bra för barnen. 

På vår öppna förskola här t ex så skulle det alltid vara så mjukt och gulligt och fröknarna tog upp låtarna så lågt att de själva inte kom ned på de låga tonerna, men då fnissade lite ursäktande bara. Samtliga barn som skulle "sjunga" med där satt och brummade.  

Men tror du att det påverkar  så mycket. jag var den ovan som sjunger falskt men har musikaliska barn. Jag har sjungit hur mycket som helst med mina och de sjunger rent ändå
  • Anonym
    Mrs Moneybags skrev 2012-04-14 20:28:23 följande:

Fast om musiken är en stor del av ens liv så kan det faktiskt uppfattas som ett problem. Jag förstår TS. Jag skulle bli ledsen om min son inte kan sjunga - mest för hans skull! Livet är så mycket roligare med musik.
    Jag kan inte heller sjunga helt rena toner och olika stämmor men jag lider inte för det och har haft ett roligt liv ändå. Musik har för övrigt en stor del av mitt liv iallafall. Så jag förstår faktiskt inte problemet? 
  • Anonym

Nej man behöver inte få musikaliska barn bara för att föräldrarna är musikaliska.

• Anonym

Jag älskar musik - men är fullständigt tondöv - kan inte spela blinka lilla stjärna utan noter

Min man är inte mycket bättre

Redan när vi var på utvecklingssamtal i 2:an fick vi höra vilken underbar sångröst och musikalitet vår son hade - vi har liksom ingen aning om var det kommer ifrån.     

• Anonym

ja min stora är nyss 7 år fyllda och kan inte så bra hålla en melodi skulle jag säga. Hon gillar att sjunga och får väl tralla så mycket hon vill, kommer det så kommer det. Jag är inte ett dugg intresserad av musik själv och sjunger väl medelmåttigt som bäst. Dock så vet jag itne vart jag ska ta vägen när barnens farbror kommer på besök då han sjunger så vansinnigt dåligt! Det är hemskt att höra och jag börjar tro att han faktiskt själv inte fattar hur sjukt dålig han är. Men hur ska man kunna berätta det liksom.

• Anonym

Jag är duktig på sjunga min 9åriga dotter är totalt tondöv sätter inte en ton någonstans min 6åring cägrar sjunga tycker inte om det så jag vet faktiskt inte. Min 4 årige son är superduktig han sjunger fint samtidigt som han trummar i takt eller skakar marackas eller slår triangel dagis är är jätte imponerad över hur musikalisk han är och han har äran att spela på samlingarna medan alla andra sjunger. Min knappt 3 årige son sjunger bara delar i lilla snigel och det gör han bra för att vara så liten

Svar på tråden Mina barn kan inte sjunga rent.