• Anonym (el)

Elektriker vad tjänar ni?

Min sambo är elektriker, och jag skulle tycka det skulle vara intressant att veta vad du som elektiker (eller om du har en partner som är det) tjänar..?

• Svar på tråden Elektriker vad tjänar ni?
  • dec2010

Ja det tycker jag med. Då maken snart blir klar.

Vad tjänar din egen sambo då?

• Anonym (el)

Han har jobbat som elektriker sedan 2007 och idag tjänar han 28036:- (innan skatt) och höjningen i år blir ca 7-800kr.
    Man måste först jobba som A och B lärling och då har man en startinkomst på 10000:-  så det är ju lite skillnad sen dess..

Skulle vara intressant och se vad fler tjänar och hur många år de jobbat etc..

• Anonym

Maken tjänar nog runt 25000 i grund med många (20?) års erfarenhet samt allmän behörighet. Dåligt som bara den men 6v semester iaf.

• Anonym

Sambon tjänar 26500 kr innan skatt och har jobbat sedan 2005.

• Anonym

Min särbo är 47år har en tidsbegränsad anställning och tjänar 23500kr:(

• Anonym (el)
    Anonym skrev 2012-04-14 22:18:16 följande:
    Maken tjänar nog runt 25000 i grund med många (20?) års erfarenhet samt allmän behörighet. Dåligt som bara den men 6v semester iaf.

Min sambo har 5 v semester..samt firmabil, jobbdator och en jobbmobil med windowsfunktion.

Jobbar han på en liten eller stor firma? Vilken län bor ni i?

Verkar ju stor skillad faktiskt.. att det är så olika?
  • Anonym

Jobbat sedan 2003. 27500 i lön.

• Anonym (el)
    Anonym skrev 2012-04-14 22:21:29 följande:
    Min särbo är 47år har en tidsbegränsad anställning och tjänar 23500kr:(

Okej hur länge har han jobbat där? Är han projektanställd då?
  • Anonym
    Anonym (el) skrev 2012-04-14 22:23:15 följande:

Min sambo har 5 v semester..samt firmabil, jobbdator och en jobbmobil med windowsfunktion.

Jobbar han på en liten eller stor firma? Vilken län bor ni i?

Verkar ju stor skillad faktiskt.. att det är så olika?
    mobil har han iofs. Men, inom landstinget får det ses som bra betalt, tyvärr MellanSverige.
  • Anonym (el)
    Anonym skrev 2012-04-14 22:25:24 följande:
    mobil har han iofs. Men, inom landstinget får det ses som bra betalt, tyvärr MellanSverige.

Okej.. sambon säger här att lägsta lön för fullbetald elektriker är ca 24000:- i hela landet.
Svar på tråden Elektriker vad tjänar ni?