• AlBe

Flickvän vill nästan aldrig ha sex - har testat allt

Ni får ursäkta om detta blir långt, men är nog bäst att förklara allt.

Jag har varit ihop med världens bästa tjej i ungefär 1½ år nu. Vi bor ihop och jag kan utan tvekan säga att jag verkligen älskar henne till 100%, hon är mitt allt. Allt fungerar bra och jag är verkligen lycklig som har henne. Men det finns ett problem.

För ungefär ett halvår sedan så har hennes lust minskat mer och mer. Förra månaden hade vi sex en gång. Jag har tur om jag kan få det mer än en gång i månaden. Vi är 23 & 22 och hon har haft ett väldigt aktivt sexuellt förflutet. Hon har gjort det mesta och varit med många. Det är OK för min del, för att hon har det bakom sig och vill ha mig bevisar att hon verkligen älskar mig och att jag tydligen är något att hänga i granen.

Men det blir så svårt. Jag ger henne gärna oralsex och har betonat att jag inte gör det för att jag förväntar mig något tillbaks, endast en gång har jag frågat om hon kan ge mig något, det ville hon inte. Hon säger att hon helt enkelt inte känner lika stor lust, och att hon känner sig pressad på sex och att hon känner att hon måste fylla en viss sexkvot. Så sedan några månader tillbaka har jag slutat prata om eller försöka med sex. Hon får ta initiativet. Jag har inte slutat mysa eller visa affektion, men jag gör allt jag kan för att hon inte ska känna sig pressad.

Men ändå vill hon nästan aldrig. De senaste 4 månaderna har vi haft sex 5-6 gånger, och det är endast hon som får ta initiativet. Hon tittar på porr ibland (det gör jag med, och mycket oftare, har inget emot att hon också gör det), men hon gör hellre det än att ha sex. Hon säger att hon känner att hon inte alltid kan slappna av eftersom hon känner sig stressad och pressad för att hon vet att jag tänker på sex och att jag vill. Varje gång jag har tagit upp det här med sig så bråkar vi och hon säger att hon känner ännu mer press. Så jag tar inte upp det, jag försöker istället låta det komma naturligt och försöka få henne på humör.

Men några dagar sedan säger hon att jag blir frustrerad (vilket är möjligt men inget medvetet, jag försöker ju verkligen inte bli sur eller frustrerad) och hon tycker det känns som jag tänker på det hela tiden och att det får henne att vilja ha det mindre. Visst tänker jag på det men det är inte prio 1 precis. Jag har faktiskt känt mig ltie sexuellt frustrerad men försöker att inte låta det påverka mig.

Jag vet bara inte vad jag ska göra. jag älskar henne så oerhört mycket, och jag vill inte ha någon annan, bara henne. Men det börjar kännas riktigt tungt. Ännu tyngre eftersom hon haft ett så aktivt förflutet och gjort så mycket men knappt vill göra något med mig. Hon säger att hennes minskad lust inte har med mig att göra, och hon kommer varje gång vi har sex, och jag älskar att få henne att komma! Jag tror henne, men känslan av att jag inte räcker till eller att det är just MIG hon inte vill ha sex med eller har tröttnat på kommer fram och det känns hemskt.

Alla möjliga tips uppskattas.

• Svar på tråden Flickvän vill nästan aldrig ha sex - har testat allt
  • Justababy

Har det hänt något på sista tiden som kanske har gjort henne deprimerad eller något? 
    Om inte, så ge henne tid bara. Det kanske är allt hon behöver.  

• glad i livet

Använder hon hormonella preventivmedel? Ppiller och annat med hormoner kan ta död på lusten..

• Anonym (samma..)

Jag har det likadant fast det är min kille som inte har någon lust alls... Eller den finns där men pga av mediciner så försvinner hans lust.. Vi har varit tillsammans i snart 6 månader men känt varandra i 1,5 år..

Första 2 månaderna hade vi sex kanske 2 gånger i veckan men med tiden har lusten avtagit allt mer.. Visst hans mediciner spelar roll men oxå att han tycker att jag pressar honom när det gäller sexet..

Så jag vågar inte längre ta på honom.. Vi har bråkat om det här och jag har berättat hur jag nästan dör inombords att känna mig så avvisad..

Jag har för första gången i mitt liv börjat känna mig osäker på om jag duger..

Men i onsdags tog jag tag i det.. Det vart bråk men jag berättade hur dåligt jag mådde, grät som en tok.. Och i det 5 timmar stormande grälet började han förstå..

Så fredagen som var vikt till en parmiddag avbokades, jag lagade god mat och vi stängde av telefonerna och la oss i soffan och bara myste.. När klockan är elva drar han mig upp ur soffan och in i sovrummet och hånglade upp mig och vi hade det absolut bästa sexet på 2månader.. Åh hela han var med, det märktes hur han själv verkligen slappnade av...  

Han försöker verkligen , helgen har varit full av prat, skratt och mycket pussar.. Dock inget mer sex men jag märker att han förstår hur dåligt jag mår.. Jag hoppas att det vänder nu annars måste jag se över om jag klarar en relation utan sex och bara va 35....

Skriv ner dina tankar om du känner att hon inte lyssnar, så började jag.. 

Sex och närhet är så viktigt!! Jag hoppas hoppas dert blir bättre för dig...

• Anonym (MZ)

Av egen erfarenhet har jag tidigare fått rejält minskad lust pga stress och preventivmedel. Det som "hjälpte" mig var att min pojkvän inte pratade om det och var "precis som vanligt" i vardagen.

• Anonym

För att svara på några frågor: Tidigare gick on på p-piller men slutade med det. När vi har sex använder vi kondom. Vi hade faktiskt mer sex när hon gick på p-piller men det var också tidiagre i förhållandet. Hon säger att hon har mycket att tänka på med studier och liknande, men hon studerade också när vi först träffades.

Hon tycker om att ta på mig och hångla med mig, och det ahr hänt ibland när vi varit ute (när hon har druckit) så verkar hon bli kåt och säger att hon vill ha sex när vi kommer hem men vill aldrig när vi komemr ehm för att hon säger att hon käner sig pressad, trots att det inte är jag som initierat något.

Hon säger att hon vill kunna vara intim med mig utan att det ska behöva leda till sex, så jag försöker se till att jag aldrig tar det vidare om hon skulle komma fram och ta på mig, men det blir aldrig sex. Det leder också till frustration för det känns ju som om hon hade ställt fram mat när jag var hungrig men att jag inte fick äta något.

Jag ahr försökt förklara hur det känns men det leder alltid till att hon säger att hon känner sig pressad vilket jag vet kommer innebära att det kommer ta ännu längre tid att få sex. Hon säger att jag måste låta det komma naturligt (alltså när hon vill) och jag försöker verkligen allt vad jag kan att inte pressa eller säga något, och att vara gosig och nära utan att tyda på att det ska leda till något (ibland vill jag också bara mysa). Men desto längre tid utan sex desto svårare blir det att inte tänka på det.

Hon har visserligen nog känt sig lite stressad med att fixa saker till lägenheten men detta har pågått så länge. Jag ska fortsätta vara "precis som vanligt" och hjälpa henne ta itu med allt (inte för att jag inte gjort det hittils).

Det känns bara så motstridigt att hon kan onanera och titta på porr och ta på mig och hångla med mig men inte vill ha sex med killen som älskar henne. Börjar också känna detta att jag itne duger...

• Anonym

Sex är ju inte bara penetration. Det är väl en form av sex när ni hånglar också och smeker varandra. Smeksex kallas det.

• Anonym (en till)

här är samma sak men det är min sambo som inte har någon lust. Jag känner mig så himla osexig och otillfredställande och jag kan känna igen mig i din beskrivning om en sexuell frustration som man försöker dölja.

Jag vet att det är svårt att bara vänta och att se tecken som inte blir något av, men så mycket annat finns nog inte. Finns det inget annat ni gillar att göra ihop? Kanske har det hela blivit ett irritationsmoment som hon blir helt avtänd på? Kanske är de något annat som ligger och gnager men som hon tar ut på sexet?

• LillyLolo

Låt din tjej leka med sig själv så hon på egen hand slappnar av totalt och du sedan kan gå till henne när hon säger till

Hon känner sig pressad och stressad kanske för att hon inte från början är avslappnad.

Köp en vibrator till henne och låt hon ligga helt ensam så länge hon vill så alla tankar försvinner

• tomjoh

Lider med dig, jag vet hur du har det. Har haft det likadant! Det förstör massor när sexet haltar eller är i princip borta. Vi hade det som sagt i princip på samma sätt som du skriver men så hittade jag genom en artikel som en av kvälltidningarna hade en grej som de skrev skulle höja sexlusten vilket var i flytande form så man kunde röra ut det i exempelvis vatten. De gav bra betyg till den eftersom den "kunde ges även till den som inte visste om att man faktiskt fick lusthöjande..." Men när ett sexliv nästan förstörde ett förhållande tyckte man att medlen helgar målet typ och att man bara hjälpte sin partner att få tillbaka lusten.

Jag tänkte likadant och skickade efter det (hittade det nu igen när jag sökte hos www.potensmedelgrossisten.se ) och blandade det i ett vanligt vattenglas till maten. Märkte inget första gången men efter ett par gånger började hon ta initiativet till sex framåt kvällen. Jag fortsatte att "hämta vatten" till henne när vi satt framför tv´n på kvällen... ;)

Men efter några veckor trappade jag ner på det för att kolla om hon fortfarande var "villig" och det höll i sig. Precis som de skrev i tidningen behövde hon alltså bara lite hjälp att hitta tillbaka. Så det kan jag starkt rekommender. Det heter Instant pleasure och finns i nätbutiken Potensmedel grossisten. Hoppas det löser sig för dig med!        

• Anonym

Sex 1 gång i månaden och du klagar!? I de flesta förhållanden så ligger frekvensen på ca 1 gång i månaden, flera undersökningar här på FL har visat det. Du kommer inte att få mer sex bara för att du byter tjej.

Svar på tråden Flickvän vill nästan aldrig ha sex - har testat allt