• L804

ingen bebis här inte

Hej jag och min pojkvän försöker bli gravida men det är svårt och jobbigt
    Vi har haft oskyddat sex i 18 månader men vi har verkligen försökt de senaste 6 månaderna utan resultat.
    Det känns som det är mitt fel att vi inte blir gravida jag vet inte varför men det bara är så.
    Han vet i alla fall att han kan få barn för han och hans ex gjorde en abort när de var ihop.
    Men jag har inte vart i närheten av att bli gravid känns det som.
    Prata gärna med mig.

• Svar på tråden ingen bebis här inte
  • Korvfia

Jag har bara en sak att säga: Sök hjälp! Då kan dom kolla hur det står till med er bägge två. Det behöver ju inte vara ditt fel. Det kan ju vara så att det är han det är fel på och att han och hans ex hade tur bara...Eller så passar ni helt enkelt inte bara ihop rent fysiskt. Det är dumt att spekulera. Kolla upp det så vet ni sedan.

• wannabee mom

vi har inte försökt lika länge men jag förstår helt hur du känner för jag har inte häller varit gravid medans min kille har lyckats tidigaremen jag har förstått att de lika gärna kan va han... grabbarnas små simmare mår inte bra av stress och skräpmat.

• kattengustav

Jag vet precis hur du känner dig.
    Vi har försökt i 8 månader nu och det har fortfarande inte hänt något.
    Fast jag vet att min man kan få två barn för han har två stycken sedan tidigare.
    Och då känns också som att det är mitt fel.
    När det inte händer nått så blir man ledsen och depprimerad.

• wannabee mom

ja man har ju sina depprisioner. om man vista att de skulle bli så här.... ja man skulle ju fortfarande försökt få barn hahaa men man skulle ju inte bli lika chockad när inget händer.

• lillvilda

jag förstår precis hur du känner..vi har inte försökt så länge..men jag hade ju hoppas att det skulle bli barn snabbare än så här. Men när man ser sig omkring här på FL så inser man ju att detkan ta tid att få bebis.

• killing

hej tjejer!
    Jag och min man har gjort ett seriöst försök, Bim 26-28 jan. Jag gick och kollade mig på en privatklinik, där fick jag veta att jag sannolikt inte har ngn ÄL eftersom min cykel är längre än 35 dagar (kortase 36 längsta 72 dagar) läkare skrev ut Pergo till mig som jag skall börja äta så fort tanten dyker upp... såklart verkar det som att hon dröjer. Det kan oxå vara så att fast man har en normallång cykel kan ÄL utebli. Därför är mitt tips: Sök upp en profffesionell läkare och be att få hjälp, det kan inte vara mänskligt att plåga sig själv flera månader och tänka att det är "mitt" fel. sök hjälp då får ni svar på era frågor, förhoppningsvis är ni helt normala och det bara inte har fungerat ännu annars får ni ju hjälp. Tänk på er själva tjejer!!!!

Lycka till

• Elips

Håller med killing. Man måste stå på sig! Jag känner nästan att jag måste be om ursäkt för att jag stör när jag har ringt till kk och ferten etc, tom när jag fick mitt första missfall! Hur stört är inte det!! Om ni har fösökt i 18 månader kan det var stor idé att kolla upp sig, BÅDA två. Om det skulle vara något kan det kanske vara enkelt avhjälpt!! Gå nu och ring och prata med fert eller kk på din ort!!

Lycka till!

• pallonhaj

Ja, det är inte lätt att skaffa barn tydligen...
    Vi har försökt i 7 månader. Min sambo har 2 barn sen tidigare, och jag fick ett missfall år 2000 i v. 15. Men efter det gick jag med en klamydiainfektion ganska länge, så jag är livrädd att det har ställt till det för mig....

Svar på tråden ingen bebis här inte