• Gakka

Iphone - hur mycket surf?

Min uråldriga mobil har tillslut gett upp, så jag erkänner mig besegrad och köper en Iphone tillslut... Men med det beslutet kommer ju så mycket val! Skrattande

Hur mycket surf behöver man??!  Kommer nog lyssna en hel del på Spotify, kolla mailen och diverse forum. Säkert lite annat strösurf oxå, bara för att man kan! Glad
    Har Halebop nu, och har varit väldigt nöjd med det, och där kan jag välja mellan 0,5, 3 och 10 GB. 0,5 känns lite, men klarar man sig på 3, eller ska man satsa på 10 ändå? Förvirringen är total... Skrattande

• Svar på tråden Iphone - hur mycket surf?
  • agua

Tar man Telia mobil flex M så har man 5gb att surfa för och 1000fria samtals min + 1000 fria sms/ mms

• Gakka

aha, ska jag definitivt kolla upp! Och 5 gb måste man ju klara sig på!

• mrsStatham

På 9 månader har jag skickat 2,7GB mottaget 35,6GB.
    Så det blir i genomsnitt nästan 4GB i månaden då.
    Och då tycker jag inte att jag använder surfen speciellt mycket. 
    Jag använder bara mobilen till annat än att prata med ungefär 1,5 timme om dagen, och då till att kolla facebook, surfa lite, kolla mail och sådant. 

Bara två saker är oändliga
  • Gakka

tack för svar! Så svårt att uppskatta hur mycket man kommer att använda det, men känns som man kommer att använda mer än man tror ! Tungan ute

• Lumo

Har du wifi hemma? Om inte ska du ha fri surf tycker jag. Annars kan du inte ladda ner större saker (ljudböcker/musik/massa appar).

Satsa även på mycket minne i tel. Jag har 32 gb o den e full nu... :( har en hel del musik o foton i tel o vill så ha, men måste nu rensa. Blä...

• sportpappa

Om du lyssnar mycket på musik via Spotify och inte använder Wifi så drar det en del data. Om du lägger över mycket musik på telefonen så behöver du mycket utrymme. Jag gör varken eller och klarar mig alldeles utmärkt med 1 GB surf. Jag har 16 GB utrymme i min iPhone och använder bara 4 GB. Jag föredrar att leva och uppleva världen runt omkring mig och inte stänga ute den och dränka min hjärna med musik.
    Om du har mycket pengar så kvittar det ju. Då är det bara att köpa största och värsta, men om du vill spara några slantar så kan du fundera på hur du tror att du kommer att använda den.

• Lumo

Fast jag har 600 låtar i min telefon o dessa tar faktiskt bara 4 gb. Så musiken är inte största platstjuven. Det är fotona. Så tänker du använda kameran mycket o vill ha fotona kvar i tel så behöver du mycket plats.

• Gakka

Tack för tipsen! Blev mellansurfen på 3GB tillslut, efter frågande av lite vänner som har ungefär samma vanor som mig. 
    Andvänder hittills telefonen mest till Spotify och Wordfeud! Skrattande 

Svar på tråden Iphone - hur mycket surf?